Ik gebruik momenteel een usb stick om mijn otos op mijn HD TV te bekijken . Is eenvoudig : je stopt d stick in de tv en je ziet je fotos . Nu vroeg ik me af of dit ook mogelijk is om een divx film op die manier te bekijken op de tv via de usb stick (zonder daarvoor een media player in te schakelen ...)
04 mei 2010 14:15
nickk
Al geprobeerd om te zien of je op de zelfde manier als bij je foto's de film ziet? Ik zou het echt niet weten, mede doordat je echt te weinig info geeft.
[i]Namens de Staff heet ik je hartelijk welkom op TweakWindows.
Lees voor het gemak ook even de regels en help door en vul even je hardware-profiel in (mocht je dat nog niet gedaan hebben).
Voor een goede uitleg m.b.t. het opstellen van een Openings Post (OP) verwijs ik je hier naar toe
Heb je vragen o.i.d. neem dan gerust eens contact op met ??n van de Admins of Mods. [/i]
04 mei 2010 14:23
louwrens
Gewoon proberen. Ik weet je type niet, want ik heb geen glazen bol.
Onze tv (LG 32LH5020), pakt DivX, MKV en nog een lading. Werkt wel leukMaar ik zet meestal de pc via HDMI aan de tv.
04 mei 2010 14:37
enesg
Ja, welke tv hebbie dan ??
04 mei 2010 15:21
erwin_w
Beste TS-er, verwacht hier niet dat we allemaal paranormaal begaafd zijn en dat we maar weten welk systeem je thuis hebt staan.
Zoals al eerder is aangeven, geef ons meer input dan kunnen wij wat meer output aan je geven.
Als je tv het ondersteund om foto's direct af te spelen wilt uiteraard niet automatisch zeggen dat dit ook geldt voor Divx-bestanden. Je zou eens gewoon in de handleiding kunnen kijken (is een leuk engelse benaming voor 'RTFM' ) want ik weet bijna zeker dat dat er wel in zal staan, of bekijk je menu van de tv eens of ergens een vermelding hiervan staat.
Normaal gesproken zien de systemen de bestanden wel staan maar het zou ook goed kunnen dat een systeem de bestanden in een specifieke map willen hebben.
Dus kijk eerst eens goed in de handleiding en/of tv en kom je er dan nog niet achter, geef dan wat meer info hier.
04 mei 2010 15:58
ikke008
Het heeft volgens mij niets met de TV te maken ... Wanneer je een Media Hard Disc (bv Dane Elec) dan start een menu op je TV-scherm en kan je de film kiezen di je wil zien (in dit geval zelfs MKV films) . Deze Disc is aansluitbaar op om het even welke tv met ddn hdmi aansluiting . Ik vroeg me dus gewoon af of dat ook niet bestond op een usb stick , evntueel met een kabel HDMI/USB ...
04 mei 2010 20:52
erwin_w
@Ikke008, dat zie je dus verkeerd. Er zijn dus tegenwoordig TV's met een soort van media-systeem ingebouwd. Deze ondersteunen diverse formaten zoals ik net bv. even heb bekeken bij een Philips-TV
[quote]Afspeelformaat: MP3, Diapresentatiebestanden (.alb), JPEG-afbeeldingen, MPEG1, MPEG2[/quote]
[quote]Multimedia: Digital Media Reader (browser), USB autobreak-in, DLNA-mediabrowser, Net TV-diensten[/quote]
Dus een TV dient wel degelijk de formaten aan te kunnen anders spelen ze het niet af.
Als je spreekt over een aparte media-center, deze heeft zelf software aan boord die daarmee om gaan. Dat signaal wordt dan via bv. een HDMI overgezet naar de TV.
Dus zowel een TV alswel een mediacenter heeft dan een eigen software aan boord hiervoor.
Maar...we hebben nog steeds niet voldoende info van je gekregen waar we om vroegen.
04 mei 2010 21:57
enesg
[quote=141305]
Je bent nog steeds erg onduidelijk met je vraag.
Tegenwoordig kan je in een hoop tv's gewoon een usb-stick/hdd inpluggen en foto's, muziek, video's kijken bijvoorbeeld mijn Samsung LE37B650.
Maar dan moet je tv wel de bestandsformaten ondersteunen anders gaat het natuurlijk niet werken.
Heeft je tv dit niet ingebouwd dan kan je een media streamer aanschaffen zoals je zelf al aangeeft, of je gebruikt je PS3, xbox360.
Maar wat jij zoekt is een USB stick met een HDMI kabel ????????
Waarom denk je dat een media streamer zo groot is ?? zit wel meer dan een hardeschijf in zo'n ding hoor.
Of begrijp ik jou vraag niet ??
Edit; ben wel erg lang bezig geweest met mijn verhaal typen, waardoor erwin_w we nu voor is :')
Valt me trouwends op dat TW stuk beter werkt met Google Chrome nu
04 mei 2010 22:07
louwrens
Eerst wil je een usb stick in een tv, om films te kunnen kijken. Nu begin je over een media apparaat? Nu snap ik er niks meer van :S
Ik heb al verschillende media apparaten .... Ik wil gewoon weten of er een mogelijkheid bestaat om iets dergelijks te doen via een usb stick . Zou toch simpel zijn ... je download een filmpke op je pc , zet het vlug op je usb stick , plugt de stick in de tv en klaar is kees . Mijn vrouw wil niet dat die "lelijke" multimediabox met al die kabels op de mooie kast staat :=)) Dus als ik nu een film wil zien : downloaden , mediaplayer naar boven om hem van mijn pc op de player te zetten ,terug naar benedenmet de player , mediaplayer aansluiten , kijken , de boel weer wegzetten ....zou reuzesneller gaan indien dit alles kon met enkel de usb stick . M.a.w de software die op de mediaplayer staat , kan zoiets ook niet op een usb stick ?