[color=red]Ikke008, geef toch eens goede informatie waar we iets (echt) mee kunnen, begrippen zoals media apparaten, usb-stick en tv zijn zo algemeen.[/color]
05 mei 2010 16:39
erwin_w
Ikke008,
Ik zal trachten het nog eens goed duidelijke uit te leggen uitgaande van jou idee van uitvoering.
Jij wilt een film op USB zetten, even uitgaande van een Divx. Is prima maar als je deze dus rechtreeks in de tv wilt plaatsen zal de tv moeten kunnen omgaan met het divx-bestand, net zoals die tv geschikt is om jpg af te spelen. Kan je TV geen Divx of andere film-bestanden aan dan zal hetgene niet gaan wat jij wilt.
Wat ook niet kan, voor zover ik het weet, is op de USB-stick extra software zetten die dus de film (divx) automatisch afgespeeld op de tv. De TV heeft immers geen OS aan boord die de betreffende applicatie kan opstarten.
Dus wat jij wilt kan dus alleen als je tv ook daadwerkelijk de mediabestanden ondersteund. Hiervoor zal je echt de handleiding moeten gaan raadplegen (wat je tot op heden volgens mij nog steeds niet hebt gedaan anders had je dit hier wel vermeld)
Helaas lijk je je ook niets aan te trekken van de vragen die hier gesteld worden m.b.t. meer info. Als jij ons hierin niet behulpzaam wilt zijn zal de kans bestaan dat je ook steeds minder hulp onze zijde krijgt. Moet van beide partijen komen hé.
Aangezien je praat over 'mijn vrouw' lijkt het mij dat je volwassen genoeg bent om te weten dat je altijd genoeg info moet geven als je wat te weten wilt komen.
05 mei 2010 18:40
ikke008
Ik ga deze avond de specificaties van de tv opsorren . Maar we praten denk ik nog naast elkaar . Ik wil een divx bestand gewoon copieren op een usb stick , de stic in de tv stoppen en afspelen ...daarvoor moet wellicht software op de stick staan . Als je een divx film afspeelt van een mediaplayer , staat er toch ook geen software op de tv ...vandaar dat ik eigenlijk niet begrijp waarom de specs van de tv nodig zijn . De tv speelt defilms af wanneer de mediaplayer geconnecteerd is . Nu zou ik op dezelfde manier en usb stick willen connecteren ....maar ik ga morgen alle specs opschrijven
05 mei 2010 18:51
erwin_w
We praten niet langs elkaar hoor.
Op een mediacenter staat wel software die een film kan afspelen en dat signaal wordt gewoon naar de tv gestuurd (net zoals bv. een DVD-speler doet naar de tv) maar het is niet vanzelfsprekend dat er dergelijke software op de tv zit die hetzelfde kan doen.
Maar ik wacht graag de info af van de tv, mag eventueel ook merk en type vermelden want dan kunnen we eventueel ook zelf even kijken.
05 mei 2010 18:56
ikke008
ok morgenvroeg heb ik het (het is een Philips flatscreen 1080 HD ready maar morgen weet ik de juiste naam) . Maar in jou antwoord schuilt mijn vraag ...als mjn mediacenter defilm doorstuurt en de tv speelt hem af ... hoe krijg ik dan de usb aan het werk om ook zn signaal te sturen ....misschien bestaat dat gewoon niet hé
05 mei 2010 19:01
erwin_w
Voor zover ik het weet is er geen software voorhande die hetzelfde doet als zoiets wat op een mediacenter staat.
Ik denk dat hetgene wat jij graag wilt niet mogelijk is, mocht iemand anders een oplossing hiervoor weten dan zien we dat graag.
05 mei 2010 20:10
daniel518
als je het weer weet.
vul dan plz je hardware-profiel in.....:S
[mod]Dergelijk zaken aan de Crew-members overlaten a.u.b. ook al zijn je bedoelingen goed. Ook brengt dit bericht geen meerwaarde met zich mee.[/mod]