Hallo allemaal,
Ik wou eens even vragen of jullie weten of ik de maximumresolutie van mijn Philips 191EW kan vergroten.
Dit is mijn tweede beeldscherm en het is dan ook een opvallend lagere resolutie als op mijn kleiner beeldscherm.
En aangezien dit een groter scherm is verwacht ik ook dat er meer op kan, maar neen... dit is mijn maximumresolutie
[img]http://www.fileden.com/files/2009/4/9/2397714/mijn%20resolutie%20moet%20hoger%20kunnen%21.png[/img]
Ik krijg hem maar niet groter, terwijl mijn standaard (kleiner) beeldscherm 1440 x 900 is...
om het probleem op te lossen heb ik nog geen flauw idee hoe (nee ik open niet voor niets een topic) en op google heb ik ook geen flauw idee wat in te typen...
in ieder geval: dank
25 mei 2009 16:39
kyentei
1) Videokaart drivers al ge?nstalleerd?
25 mei 2009 16:43
nickk
[mod]@ Jensen: topic voldoet niet aan de regels zie PM[/mod]
25 mei 2009 17:09
leviathan
Wel, de eerste hit op google vertelt mij al dat volgens de specificaties van je scherm, dat gewoon de maximale resolutie is.
[code]Philips 191EW9FB
TFT actieve matrix - 19 inch - 1366 x 768 - 300 cd/m2 - 1000:1 - 5 ms meer[/code]
Het heeft dus niets met drivers te maken, het is gewoon het aantal pixels wat er op dat ding zit, en daar zul je niet overheen kunnen gaan.
De grootte van het scherm zegt helemaal niets over het aantal pixels waaruit het scherm bestaat. De prijs van het scherm zal er al meer over zeggen.
25 mei 2009 17:50
jensen
de prijs??? ?150 dus niet zo een goedkoop ****ding
25 mei 2009 18:14
enesg
[quote=135118]
ROFL, waar heb je dat ding gekocht ?
check tweakers pricewatch
PS: koop nooit iets zonder eerst naar de specs te kijken :')
25 mei 2009 18:21
mzq9300
[quote=135120]
Ik denk bij de lokale pc boer, daar is alles altijd een stuk duurder.
[offtopic]Bij mijn lokale pc boer is een p5q pro voor maar 100 euro!(is bij de goedkoopste webshop ong. 111 euro)[/offtopic]
25 mei 2009 18:47
jaspervh
Volgens mij ligt dat aan de pixels. net als bij mijn telefoon. ik heb 2 telefoons (een sony ericsson k800i en een htc tytn II) en het beeldscherm van de HTC TYTN II is veel groter dan die van de sony ericsson: ze zijn allebei 240 bij 320. maar de pixels van mijn HTC zijn groter.
Wat ik hiermee wil zeggen, is dat het misschien kan zijn dat je pixels op je philips monitor groter zijn dan die van jouw andere monitor.
25 mei 2009 18:55
jensen
[quote=135125] kan dat met een HD?
25 mei 2009 19:00
erwin_w
Liever ontopic dan offtopic.
Ik gebruik zelf ook twee beeldschermen (laptop en extern) waarvan de externe een 19" WS beeldscherm is en ik heb zelf uitgezocht waar het euvel aan lag.
Als je de correcte driver hebt geinstalleerd moet het euvel opgelost kunnen worden en nog wel op een hele simpele manier.
Als je de monitor aansluit zal deze standaarde de resolutie overnemen die de laptop ook heeft en ja....dat ziet er niet uit.
Door naar de eigenschappen te gaan kan je voor de monitor zelf de resolutie aanpassen, ook naar de 1440x900 en hoger.
Je zal daar even voor naar op zoek moeten gaan.
Staat deze resolutie er niet tussen dan ondersteund de videokaart vast die resolutie niet ook al zou je beeldscherm dat wel kunnen.
Wat ik ook al een keer gedaan had is de resolutie forceren maar kijk hier mee uit, foutje is zo gemaakt.
Door gebruik te maken van het programma Powerstrip kan je dit doen. Je maakt dan zelf een resolutie aan die je toevoegd aan de instellingen van de videokaart.
Als je even gebruik had gemaakt van de zoekfunctie hier op TW, ja die bestaat en werkt ook nog, had je dit topic kunnen vinden waar ik dit probleem/oplossing ook had vermeld. Hierin wordt het gebruik van Powerstrip uitgelegd, lees dat topic maar eens door.
Toch denk ik dat je zoektermen op Google niet de goede waren anders had je dit zeker wel gevonden. Denk de volgende keer even goed na over de zoektermen die je wilt gebruiken. Denk niet te moeilijk want dat maakt het zoeken alleen maar lastiger. Ook het zoeken over heel internet dan alleen nederlands geeft vaak meer resultaat dan normaal.
Ik vind het zelf altijd vreemd als men zegt waarop men moet zoeken, vooral omdat de woorden die vaak vermeld worden ook als zoekterm gebruikt kunnen worden.