Ik heb nooit gezegd dat vista een rampenbak is, ik ervaar het alleen wel zo. In verhouding tot XP en W7 is het gewoon te traag als je wilt multitasken. Als ik aan het programmeren (software) ben en bijv. Visual studio en de adobe CS3 suite open heb staan en dan ook nog dingen zoals FF dan is vista te traag voor woorden. Echter heb ik dit probleem niet op W7 en veel minder op XP dus vandaar mijn uitspraak hierover.
Verder had ik als ik MS was gewacht tot W7 dan ook daadwerkelijk uit was.
11 april 2009 17:08
louwrens
[quote=132660]
Heb nergens last van met FF3 op Vista. Klik op z'n icon en hij is er (ja ook op me oude krot).
@Mzq9300: XP64 is alleen in het engels ;)
Vista 64 is kan veel beter omgaan met 32bit software dan XP 64. (Vista neemt meer RAM, omdat ook de 32 dll's worden geladen om dat te kunnen emuleren).
Heb zelf Vista 64 met 4GB DDR2-800, werkt heerlijk snel en soepel. Laptops hebben meestal DDR2-533, ongeveer evensnel als DDR 400...
11 april 2009 21:06
timenting
Even om de jarenlange discusie Windows XP vs Windows Vista te laten bij wat het is.
Is het dan ook zo dat microsoft nu de zoek actie van iligale windows versies in XP stopzet ?
11 april 2009 21:34
lesser
Zijn alle ''ouwe'' updates na een herinstalatie nog beschikbaar? of worden er egt alleen maar pathces om lekken te dichten uit gebracht?
11 april 2009 21:58
matthijsk
Nee, die strijd zullen ze blijven voeren. En ja als het goed is zijn die dan nog steeds beschikbaar.
11 april 2009 22:28
timenting
Nog geen geluk dus, maar zoals ik al eerder heb aangegeven windows xp is nu ook al 8 jaren oud he.
Dat we dat niet vergeten, als windows 7 straks komt dan moeten we windows XP denk ik langzaam vergeten.
Aangezien veel mensen windowns Vista niet kunnen aanschaffen omdat hun computer het gewoon niet trekt.
En waarom trekt hun computer het niet, nou windows XP draaide altijd prima op 512 MB ram geheugen, maar windows vista loopt pas echt soepel op 3 GB geheugen ( na mijn mening ).
Daarom zijn mensen langer op Windows Xp blijfen hangen dan gehoopt denk ik.
En nu Windows 7 uit zal komen, zou men met hun pc met 512 mb ram geheugen, het misschien wel aankunnen.
Maar dat duurt allemaal nog wel even.
Andere reacties over het onderwerp zelf ?
11 april 2009 23:07
patje
... nogal dom van microsoft om over 4 dagen al zonder pardon de updates stop te zetten en de comatibilliteit van windows xp te stoppen,
maar ik denk ook dat het komt omdat de games van nu directX 10 ondersteunen en gebruiken en xp maar tot directx 9.0c gaat (alleen als je hackt kan je dx 10 gebruiken)
11 april 2009 23:09
stimo
Maar wat heeft het voor nut om directx 10 te gebruiken je game ziet er tocht net zo uit als bij directx 9 ?
11 april 2009 23:12
louwrens
[quote=132687]
:|
Verschillen zijn er echt wel: [url]http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZWpoZGma/ATI_versus_nVidia_performance_bij_DirectX_10/1[/url] Artikel is wat oud, oude grafkaarten... Maar blijft DX10.
Zoek de verschillen:
[img]http://cybernetnews.com/wp-content/uploads/2007/05/directxflightsimulator.jpg[/img]
Zoek maar eens op Google: "DX9 DX10" .
11 april 2009 23:40
igor
Wow :O Wat een verschil! Hoe realistisch kunnen ze het tegenwoordig maken!?