Ik speel nu paar dagen Call of Duty: 2 mp, en doe dat op een P4 3.0 GHz 1024 MB ram en een Geforce 6600 128 mb.
Nu heb ik het nog niet op de andere pc uitgeprobeerd (3.06GHz 512 MB ATI Radeon 9600 Pro of XT 256 MB), maar op deze pc gaatie online iig niet vloeiend bij res. van 1280x1024 waar ik ook CoD:UO zo op gespeeld heb.
Natuurlijk vereist CoD:2 hogere systeemeisen, maar naar zeggen zou hij dit makkelijk aan moeten kunnen.
1024x768 gaat zelfs al niet helemaal vloeiend, maar ik zal niet zeiken over klein beetje, ook al was UO perfect vloeiend.
Zou dit nu toch echt aan de videokaart liggen of kan het misschien softwarematig worden opgelost.
Zijn er bijvoorbeeld instellingen die drastisch je performance aantasten die kunnen worden verandert, of zou een update wonderen kunnen doen?
Bedankt voor de hulp alvast
02 november 2005 20:09
pcfreaky
ja voor dat 't een hardware probleem kan zijn.. kan je op z'n minst je drivers eens proberen te updaten he ;)
(hoe kom je er nu al aan :P ? )
02 november 2005 20:12
styloco
draai op beide pc's 3DMark dan weet je of het aan de kaart ligt...
02 november 2005 20:21
blacksorcerer
Ok zal ik in het weekend doen als ik meer tijd heb
Na wat onderzoek kwam ik er wel achter dat sommige kaarten veel last ervan hebben als je DX9 heb aanstaan (doordat de kaart dan al die effecten gaat verwerken enzo) dus heb ik die op DX7 gezet, loopt nu al als een trein, maar ik wil hem natuurlijk perfect hebben h? en het liefst op hoog niveau, niet voor nix 2 fatsoenlijke systemen :p
Dus dit weekend wat testen, wordt vervolgd en bedankt ;)
02 november 2005 20:56
styloco
succes ermee
02 november 2005 21:22
leviathan
COD2 werd op de contact data line up (activision) al weer bestempeld als redegever voor alweer een pc upgrade... dat zzegt volgens mij genoeg..
02 november 2005 22:10
blacksorcerer
Nou ik heb hem nu optimaal draaien (1280x1024 AA:4x etc) met alleen DX op 7 ipv 9 en hij draait even soepel als CoD:UO online
Zonder dat ik mijn eigen hardware/software heb moeten upgraden, dus het lag puur aan de DX instellingen.
Ben eens benieuwd naar de singleplayer :p
04 november 2005 08:04
leviathan
krijg je nou geen gezeur dat je DX zwaar over datum is?
04 november 2005 09:01
blacksorcerer
nee...
Het is gewoon een optie in CoD:2 om de DX7 technieken te gebruiken ipv DX9, waardoor veel effecten blijkbaar beter(iig makkelijker) worden verwerkt.
Bij mijn videokaart maakt dit erg veel verschil van redelijk low performances naar het hoogste
Verder heb ik gewoon DX9c geinstalleerd dus dat is geen probleem.
04 november 2005 10:42
styloco
Als je DX7.0 gebruikt ingame dan heb je niets aan je Geforce 6600 met directx9 shaders. Het spel maakt nie eens half gebruik van wat je videokaart kan. Lijkt me dus beter als je je drivers update www.nvidia.com zodat je de laatste forceware drivers heb. Het is bekend dat CoD2 schokt op een 6600 dat had ik ook. Na driverupdate had ik er geen last meer van. Update ook je directx zodat je directx 9.0c de laatste versie heb.
Ckerweten dat je problemen dan meteen opgelost zijn en je niet met minder hoge instellingen hoeft te spelen.