Sinds enige tijd heb ik op een pc het probleem dat hij niet de maximum resolutie kan gebruike. Hij blijft hangen op een maximum van 1280, vroeger kon hij tot 1440 gaan, tevens heb ik ook het probleem dat ik de cursor in word/excel z??r maar traag kan verplaatsen. Ook kan hij in die twee programma's niet echt snel scrollen. Ik denk niet dat het aan de drivers ligt want scrollen gaat wel vlot in FIrefox en IE.
Wat heb ik al geprobeerd
1.[list]Drivers opnieuw installeren[/list]
2.[list]DVI i.p.v. VGA aansluiting gebruiken op de videokaart[/list]
3.[list]cursor snelheid aangepast[/list]
Wat verwacht ik van TW
Ik begin stillaan te denken dat de videokaart (nvidia Geforce 5200FX) aan het einde van zijn/haar leven is gekomen.
Klopt het inderdaad dat de videokaart stuk is ?
Zone
05 maart 2009 20:12
jasonpoll
Dat zou inderdaad kunnen.
Wat ook het probleem kan zijn is dat je (onbewust) programma's installeerd, dat misschien net dat beetje geheugen van de videokaart er van af haalt;)
05 maart 2009 20:24
zone
Dal lijkt me zeer onwaarschijnlijk, er worden geen programma's (onbewust) ge?nstalleerd , buiten Office en internet wordt er op deze pc bijna niks gedaan.
05 maart 2009 21:06
lolleflikker
Kan je nog spellen spelen op hoge beeld kwaliteit? Lopen filmpjes van onderandere YouTube.com nog goed. Zijn allemaal dingen die je eens kan testen om te zien in welke applicaties het probleem zich voor doet en in welke niet.
05 maart 2009 21:10
lorre851
Probeer de drivers voor je scherm eens te (her)installeren. Misschien ligt het daaraan? Bij veel nieuwe schermen moet je eerst drivers installeren voordat je de maximum resolutie kan nemen.
05 maart 2009 21:35
jasonpoll
ik bedoel dat je bijv. een nieuwe style download, die meer geheugen "vreet", of een extra woordenboek voor Office of IE/FF installeerd?;)
05 maart 2009 21:39
kyentei
Lorre851, hij heeft al aangegeven dat de drivers geherinstalleerd zijn en dat dit geen effect had.
Echter geloof ik niet dat de cursor alleen in word/excel langzaam zou bewegen als je videokaart was overleden. Heb je je systeem al eens goed gescanned op virussen, malware, spyware en adware? Tevens zou ik proberen of je vanaf een ander besturingssysteem (linux?) wel een goede resolutie krijgt. Misschien kan je daarop ook even via openoffice kijken of de cursor daarin slecht is en je zou eventueel ook nog een format kunnen proberen.
Mocht je een ander systeem bij de hand hebben zou ik daar ook de videokaart in proberen en kijken of dit problemen oplevert.
Succes
05 maart 2009 21:50
blingking
Geheugen van de Videokaart heeft geen effect bij zulke problemen.
Probeer idd eens met Malwarebyte's te scannen, heb je nog een extra beeldscherm om te kijken of je beeldscherm niet dood aan het gaan is. (voor de resolutie probleem)
Probeer ook eens Office opnieuw te installeren.
De pc is toch "Computer 3" in je profiel?
05 maart 2009 23:38
matthijsk
Wat je even zou kunnen proberen, is de resolutaie aanpassen naar bijvoorbeeld 1024X768 of lager, gaat het dan wel goed dan weet je dat er iets niet helemaal lekker is met je videokaart.
Ook zou je de videokaart even uit kunnen schakelen, dan neemt windows hem namelijk zelf over. Je kunt dit doen via de volgende stappen:
Voor XP:
1) Start > configuratiescherm > systeem > het tabblad "Hardware" > Apparaatbeheer.
2) In het apparaatbeheer onder het kopje Beeldschermadapters de videokaart selecteren, rechts klikken en vervolgens "Uitschakelen".
3) PC opnieuw opstarten
Voor Vista:
1) Start > configuratiescherm > Apparaatbeheer (Klasieke weergave van het configuratiescherm)
2) In het apparaatbeheer onder het kopje Beeldschermadapters de videokaart selecteren, rechts klikken en vervolgens "Uitschakelen".
3) PC opnieuw opstarten
Hopelijk kom je hiermee verder.
06 maart 2009 08:44
theshit1983
Kijk eens op deze link waarschijnlijk helpt dit. Zover ik op google vind zou dit het probleem moeten oplossen het zit hem in Ati External Event Utility. Laat het me even weten of dit ook voor jou helpt;).