Ik heb gelezen dat er een tweede patsh voor gta 4 uit is. Link!
Er staat bij dat er nu ook Ondersteuning voor Nvidia 7000 is. Ik heb een Nvidia EN7200GS. Kan het zijn dat ik hem nu wel kan spelen nu er ondersteuning is voor de nvidoa 7000? Want dan wil ik hem misschien kopen.
[color=red]Link fix[/color]
22 februari 2009 16:53
easyboarder
Deze patch is al een tijdje uit inderdaad en voegt inderdaad ondersteuning voor de Nvidia 7000 serie toe. Wat niet direct wil zeggen dat jij hem kunt spelen.
Waarom niet?!
Het mogen duidelijk zijn dat GTA4 geen lichte game is. Met ondersteuning voor de 7000 serie wordt dan ook gedoeld op de hogere in de serie (7800, 7900, 7950).
Jouw grafische kaart is (en dat weet ik voor 90% zeker) niet sterk genoeg voor deze game. 7200 is laag in de 7000 serie, en je hebt ook nog een GS (lager geklokte versie). Je zou het kunnen proberen, maar overweeg dit voor je misschien je geld weggooit.
22 februari 2009 17:55
bj farmore
Nee, jouw Nvidia kan het spel nog niet aan. Deze is simpelweg gezegt nog te zwak. Er wordt dan bedoelt (denk ik) dat de 7000-reeks nu ondersteund wordt. Daarmee worden dus de GPU's in de die reeks ondersteund, alleen zegt dat niet of ze het doen qua performence.
Maar bijvoorbeeld de 7900GT zal het spel waarschijnlijk wel aan kunnen of de 7900GX2. Daarvoor is de beargumentering bedoelt.
EDIT: ik was alweer te laat:P
22 februari 2009 18:01
jaspervh
[quote=130040] Je zegt nog niet aan? dus als ik wacht dan kan het wel?
22 februari 2009 18:05
bj farmore
Sorry mijn fout. Ik had gewoon moeten zeggen zonder 'nog'. Hij zal het spel niet aan kunnen en dat zal ook nooit gebeuren.
22 februari 2009 18:16
easyboarder
Als je een nieuwe videokaart aanschaft zou je GTA4 eventueel kunnen draaien, maar aangezien je een Pentium 4 hebt moet dat een AGP kaart worden, welke nogel duur zijn tegenwoordig (omdat ze niet meer gemaakt worden). je kunt het beste je systeem upgraden, of iets meer betalen voor een AGP kaart mits deze nog in voorraad zijn bij sommige winkels..
22 februari 2009 21:54
jaspervh
[quote=130077] Ik heb een PCI-E videokaart in mijn pc zitten. Dat het een pentium 4 is wil niet zeggen dat er perse een AGP videokaart in moet zitten.
22 februari 2009 22:18
easyboarder
Weet je het heel zeker? (kan ook een fout van mij zijn). Als je daadwerkelijk PCI-e hebt, kun je gemakkelijk een nieuwe videokaart plaatsen
22 februari 2009 22:39
bj farmore
Tuurlijk kan een pentium 4 wel met PCI-e. Maar ik had het over de GPU, het zal je nooit lukken met die 7200. Maar als je de graka vervangt, verander je het hele systeem. Dan kom je dus wel dichter in de buurt om het te kunnen spelen.
Maar er wordt op zijn minst een dualcore gevraagd voor dit spel. Het spel is ook erg CPU vereist. Ik heb er met mijn CPU zelfs last van. En die is zeker sneller dan een pentium 4. Verder is het geheugen echt het minimum. Ik denk dat je Pentium 4 het dus niet gaat redden.
23 februari 2009 00:12
theshit1983
IK draai hem bijna op max :).
[mod]Graag een nuttige bijdrage leveren aan een topic, of gewoon niet posten.[/mod]