[quote=129958]
Ik snap jouw wel. Maar hij wil het afspelen op de desktop, terwijl de audio dan naar de laptop gaat. Dus zonder het beeld. Bij jouw manier haalt hij alles naar de laptop en dat is niet de bedoeling aangezien het beeld achter moet blijven op de desktop.
Een rechtstreekse oplossing heb ik niet. Maar met de programma's die Kyentei opnoemde kom je een heel eind. Kun je in ieder geval de besturing van afstand overnemen. En dan zou je die in combinatie met een draadloze koptelefoon kunnen gebruiken. Dan ben je een heel eind. Misschien moet jij je wat verdiepen in die programma's. Want er zijn niet veel mensen die dit willen. Dus is er ook niet veel voor. Maar er zullen vast wel plugins of extra hulpmiddelen er voor zijn. Maar geef zelf wat inzet en probeer eventueel wat programma's.
Met extern bureaublad kun je al kiezen om de audio op de externe locatie af te spelen. Nu alleen nog voor zorgen dat de dekstop niet afmeld zodat je de film kunt blijven zien op de desktop. En misschien is dit mogelijk met ??n van de programma's. Ik heb geen ervaring dus probeer maar uit zou ik zeggen.
22 februari 2009 18:26
kyentei
@Bj Farmore
Nee, je hoeft het niet te combineren met een draadloos headset. Het is of het een, of het andere ;) Maar ik zou ondertussen graag wel een reactie van de TS-er willen zien.
22 februari 2009 19:52
caspar
Draadloze koptelefoon is te duur.. heb net een nieuwe PC gekocht ;)
Via winamp heb ik geprobeerd maar dan pakt hij de muziek niet :S op geen enkele source pakt hij hem..
22 februari 2009 22:38
kyentei
[quote=130082]
En met programma's als teamviewer/vnc enzo, de lijst die ik in een eerdere post aangeef?
22 februari 2009 22:53
Account verwijderd
[quote=130082]
Gewoon de standaard remote desktop client van windows?
Ik heb hiermee al vaker gewerkt.. Muziek en video's afgespeeld op mijn normale computer en dan lekker in de tuin in het zonnetje met mijn laptop bekeken.. ging prima hoor
Al kan het wel zo zijn dat de muziek minder kwalitiet word of het scherm hapert wanneer je verbinding niet optimaal is, maar dat zal je dan met alle soorten programma's hiervoor hebben ;)
23 februari 2009 10:23
bj farmore
[quote=130097]
Dit werkt niet, want hij meldt dan de desktop af om toegang te verlenen aan de laptop. Het is dus de bedoeling dat de pc het beeld behoudt en niet alles laat overnemen door de laptop.
@TS:
Ik bedenk me net dat met msn je hulp op afstand kunt uitvoeren. Daarmee kopieer je het bureaublad naar de andere pc, Volgens mij neemt hij hierbij ook de audio mee. Ik ga het nu wel even proberen en post mijn bevindingen wel even.
23 februari 2009 16:06
sparkey
[quote=130132]Nee, dat neemt het niet mee, heb hetzelf getest.
23 februari 2009 16:06
bj farmore
nee klopt, ik krijg het zo snel ook niet aan de praat. Wel raar, officieel zou die dat wel moeten ondersteunen. Aangezien er wel opties voor geluidsoverdracht zijn, maar dat is grotendeels voor microfoons.
23 februari 2009 16:26
sparkey
Ik heb dit ook al met TeamViewer getest, maar ook geen geluid.
Vind dit echter wel jammer aan deze programma's.
23 februari 2009 16:28
bj farmore
Klopt, teamviewer zou wel een goede geweest zijn omdat hij het beeld van de gebruiker zo laat. Maar van deze staat het ook al online dat die geen audio en video streamt.