Omdat ik graag met mijn koptelefoon op in bed films zou willen kijken wil ik de audio van mijn desktop wilen beluisteren via mijn laptop. Is dit mogelijk?
Groeten
21 februari 2009 23:21
masterwillems
Ehh ja, gewoon de map delen vanaf je pc en de map bereiken via je laptop.
kan je het gewoon openen via je programma.
21 februari 2009 23:38
bj farmore
Volgens mij begrijp je het verkeerd Masterwilliams. Maar het mag wel wat duidelijker in de OP. Volgens mij bedoelt Casper dat hij audio/video die hij op de desktop afspeelt kan luisteren via wifi op de laptop. Zodat hij dan de koptelefoon kan connecten aan de laptop. Met jouw manier moet hij precies op hetzelfde moment op play drukken.
Volgens mij kun je de video/audio wel streamen. En dat je die dan oppikt met een ip adres op je laptop. Dit volgens mij wel in winamp of een ander programma. Dat moet je even uitzoeken, daar heb ik geen ervaring in.
Wat natuurlijk makkelijker is, is om gewoon een verlengsnoertje aan te leggen voor je koptelefoon.
22 februari 2009 00:11
kyentei
[quote]Wat natuurlijk makkelijker is, is om gewoon een verlengsnoertje aan te leggen voor je koptelefoon.[/quote]
Dat lijkt mij inderdaad de beste oplossing, of een draadloze koptelefoon aanschaffen. Wat je ook nog zou kunnen doen is het beeldscherm van je desktop op je laptop aan sluiten (als het snoer lang genoeg is) Zodat je het wel gewoon allemaal vanaf je laptop kan regelen.
22 februari 2009 00:21
bj farmore
Misschien is het ook nog wel een mogelijkheid om een soort van vpn te maken waarbij je het scherm dupliceert op jouw laptop.. en dan misschien ook wel de audio. Of je dan met je een wireless koptelefoon dat je de laptop gebruikt om de desktop te besturen.
22 februari 2009 00:29
kyentei
Wat je ook nog zou kunnen proberen is dmv. een programma als Symantec pcanywhere, Remote Admin, Teamviewer, VNC of Logmein je desktop over te nemen en hierbij ook geluid te krijgen. Dat je dus op je desktop en laptop geluid hebt omdat je met je laptop je desktop onder controle hebt. Dit zal dan wel een extra functie moeten zijn, want ik heb het nog nooit gehad.
Als Caspar 1 map laat delen over het netwerk, en daar de muziek/films/whatever in zet. Dan kan je het gewoon allemaal openen op de laptop, en dan streamt hij het van de computer naar de laptop.
Gebruik het thuis zelf ook aangezien ik geen zin heb om het X aantal gig van mijn mp3tjes op de hdd van mijn laptop te zetten.
Heb je geen extra programma's nodig wat alleen maar vervelend werkt want je werkt met gedeelde mappen.
22 februari 2009 08:13
kyentei
@Masterwillems
Maar hij wil de film bekijken op zijn desktop, met de audio van de film op zijn laptop.
22 februari 2009 13:26
caspar
Het betreft inderdaad films. En een verlengsnoer is een leuke optie maar niet echt wat ik wil, dan loop ik daar mee te rotzooien. Jammer dat niemand iets weet.