Afgelopen vrijdag het ik 3 beeldschermen (allemaal 20" ) besteld. Nu komen ze morgen al binnen en m'n vraag is dus, omdat ik waarschijnlijk een nieuwe videokaart moet halen.
Is er een videokaart met 3x een d'sub aansluiting? (het liefst zo goedkoop mogelijk)
Of bestaat er een kattekop die van een PC met 1 d'sub 3 maakt (PC (1) -> kattenkop (3) -> beeldschermen (3)??
EDIT: heb al gezocht
16 februari 2009 18:52
timenting
Als je deze onafhankelijk wil laten werken heb je vaak een 2de videokaart nodig of een videokaart met 3 ramdacs (of zoiets). De meeste videokaarten kunnen namelijk maar 2 schermen tegelijk aansturen.
dat was toch niet zo moeilijk?
je kunt het kastje aansluiten op d-sub of dvi
en de schermen op dvi, maar kan me niet voorstellen dat 3 nieuwe beeldschermen geen dvi hebben ;)
16 februari 2009 19:01
timenting
Maar die kastjes kosten toch iets van 200 / 250 euro ?
Kijk hier eens even: klik
prijzen voor zon kastje: klik
Bij zoek even: TripleHead2Go : invullen.
16 februari 2009 19:04
unknown
of je moet een extra graka in je pc stoppen. Nadeel is dan wel datje ze niet in sli of cf kan zetten want dan kan je nog maar 1 scherm aansluiten. dus alsje wilt gamen op die schermen mag je wel 2 dikke videokaarten in je pc stoppen, en dat kost je dan waarschijnlijk ook veel geld
16 februari 2009 19:19
reinout95
Bedankt Timenting en Sander voor de links.
Zo'n TripleHead2Go kost in de ?300. Als ik nu een DuelHead2Go koop (?166) omdat m'n pc al 2 aansluitingen heeft heb ik in het totaal ook 3 aansluitingen. Kan dat ook? [b](Zie schema hieronder)
Ja oke, maar krijg je dan niet apart beeld op dat ene scherm?
17 februari 2009 09:45
unknown
dualhead kan je ook gewoon kopen hoor, moet je wel alleen even opletten of je de analoge of digitale koopt. De analoge ondersteund geen breedbeeld resoluties!!
17 februari 2009 11:20
leviathan
[quote=129418]Met dualheads krijg je een gekloond beeld, waarschijnlijk wil de TS hier gebruik maken van onafhankelijkheid.
17 februari 2009 16:03
reinout95
@ Sander: het zijn breedbeeld maar er staat op dat het analoog is!?
@ Leviathan: als je met 'onafhankelijk' zoiets bedoeld als DualView (maar dan met 3 schermen ipv 2) dan ben ik het met je eens