Geforce 9600GT (512 Mb)
Topic gesloten
juni 2008
-
lbjornlHeb wat opzoekwerk gedaan met dat merk Yellow Dragon:
Sreenshot van een website:
[img]http://www.imagespray.nl/index/shared//96daf22219cfd2f577e8c89abc34de28.jpg[/img]
[url]http://www.imagespray.nl/index/shared//96daf22219cfd2f577e8c89abc34de28.jpg[/url]16 juni 2008 15:21 -
masterwillems[quote]beste,
Nvidea is de chip , wie gebruikt die chips , XFX, ASUS , MSI en andere
Nee 550 Watt is goed
De kaart is van MSI : 170.00 ?
de power supplies zoals gevraagd yellow dragon : 65.00 ?
paatsing power supplies en videokaart : 30.00 ?
totaal : 265.00 ?
M
[/quote]
30 euro voor installatiekosten? :S het is in 5 minuten gebeurt en al helemaal als je zelf de drivers er af haalt en er weer opzet.
ik had ff gekeken op die website van ze en tja, tis idd een klein bedrijf (denk vader, zoon bedrijf) maar vind het wel raar dat ze geen andere merken verkopen dan die dragon dingen. Want die vertrouw ik echt voor geen meter.16 juni 2008 15:28 -
keitaroYellow Dragon en dan zulke prijzen voor die wattages? o.O
Volgens mij zwaar afgekeurde voedingen... aka de schenkstroop van de Lidl >.<16 juni 2008 15:32 -
lbjornl[quote=114816]
Het is idd niet echt een bekende voeding jha. Ik heb om "alternatieven" of "overtuigende tekst" gevraagt waarom ik die wel of niet zou nemen.16 juni 2008 16:08 -
masterwillems[quote]"overtuigende tekst" gevraagt waarom ik die wel of niet zou nemen.[/quote]
die overtuigende tekst staat hier volgensmij al :P16 juni 2008 16:17 -
bj farmoreAfgekeurde voedingen zijn het nooit. Maar het zijn dan in een andere klasse met eisen, het kan dan bijvoorbeeld niet aan de eisen van een A-merk voldoen. Dat zegt niet dat ze slecht zijn. Ik heb wel meerdere malen gezegd dat het vaak best wil, ik heb zelf ook al 2/3 jaar een q-tek. En denk je dat Dell/Acer/HP.. enz allemaal kwaliteits voedingen leveren bij hun desktops?.. ik denk het niet, en die doen het ook wel.
Aangezien je de voeding toch niet heel erg belast kun je hem na mijn weten wel doen. Maar zou je toch ooit in de buurt komen van 450 wat, dan zou ik neigen naar een andere voeding. Maar daar kom je eerst nog niet bij. Als je wel snapt dat 550 het piekvermogen is, niet het vermogen dat hij constant kan gebruiken, dat ligt eerder bij 450 watt.
En de prijs is nog niet zo raar hoor, als het wel een kwaliteitsvoeding is. Anders is het niet echt geweldig. Aangezien je ook wel goede antec's kunt krijgen voor dat geld. Het is gewoon jammer dat de winkel geen andere voedingen levert, dan had je wat zekerheid.
Je wil niet op een ander manier die aanschaffen, en misschien zelf aansluiten?16 juni 2008 16:35 -
blacksorcererSchroef dat 450W nog maar verder omlaag hoor :p
die Yellow Dragons van 550 en 580W zijn op meerdere plaatsen te koop voor 20 tot 30 euro, en daar krijg je nu eenmaal ook weinig voor terug. Dat wil dus niet zeggen dat het gevaarlijke voedingen zijn, maar stabiel zijn, veel power leveren en lang mee gaan, hoef je er zeker niet van te verwachten.
Ik wil je niet per se afhouden van de koop van die producten, maar ikadvieseeradviseer je toch echt er dan niet zoveel voor te betalen. Voor die prijs heb je iets veel beters, dit zie ik gewoon als oplichterij van mensen die er weinig/minder vanaf weten.
Ik heb er zelf geen problemen mee iets meer te betalen voor een goede garantie/aftersales en hulp, maar dit is belachelijk mijns inziens.16 juni 2008 16:45 -
lbjornl@BF: Ik zou het lieft bij deze klant blijven, men vader kent hem en mijn PC vindt zijn oorsprong daar. Zelf aansluiten wil ik zeker niet doen; heb geen ervaring en de kaart zal wel meevallen "andere eruitklikken" en nieuwe "erinklikken" maar de voeding Hmmz dat gaat andere koek worden voor iemand met geen ervaring in Hardware.
@Blacksorcerer: Ik heb nog een mailtje gestuurt naar hem om te vragen of hij alternatieven had of waarom ik die yellow dragons wel zou moeten nemen en hij stelde voor om eentje van Chieftec te nemen "wel" voor ?30 meer maar ik wil liever een beetje meer geld uitgeven dan binnen 5 dagen de ontplofte PC uit men kamer te halen xD.
Dit weekend ga ik beslissen dat ik het er ga laten inzetten of niet, zeer bedankt voor de reacties ;).16 juni 2008 19:05 -
blacksorcererNog 30 euro erbij... dan zou ik toch eerst weer vragen welk model je dan krijgt.
Want voor die bijna 100 euro kun je in ieder geval een mooie voeding kopen, zou zonde zijn als je dalijk met een Chieftec wordt opgezadeld, die weliswaar al v??l beter is dan de Yellow Dragon, maar nog steeds absurd duur is voor het model dat je krijgt.16 juni 2008 19:20 -
lbjornl[quote=114851]
Maar ik kan toch moeilijk zeggen koop die eens bij azerty en steek die in mijn PC (speciaal voor mij) :P.16 juni 2008 19:23