Geforce 9600GT (512 Mb)
Topic gesloten
juni 2008
-
lbjornlHey allemaal,
[ Wanneer ]
Ik ben van plan ??n van de volgende weken een nieuwe videokaart te kopen. Kan zijn eind Juni of kan ook vroeger zijn.
[ Waarom ]
In principe is een 7300GS een heel goede kaart enzo... Kan aero vlot aan en rocketdock en vanalles. Maar voor games erger ik me eraan als er wat veel "smoke" is dan lagt het wel een beetje. Dan krijg ik maar een fps van 15 - 20 (in call of duty 4) met alles op low.
[ Vraag ]
Ik heb een mailtje gestuurt naar iemand die de RAM ook voorzien heeft in mijn PC en zeer goede service daar enzo ('s avonds binnen gedaan volgende dag terug gaan halen + 2 :O RAM kaartjes er inneens in "voor dezelfde prijs"). Alleen de prijs is volgens mij wel redelijk hoog maar heb liever dat ik garantie heb dat alles in orde is etc...
To the point: Heb mailtje ontvangen met de "aanrading" een GEFORCE 9600GT (512 Mb) te kopen + een 550 Watt voeding. Hij zei dat het nodig was bij een laatste bezoek. Dit alles voor een prijs van 265 euro (kaart eruit, nieuwe erin, voeding eruit, nieuwe er in en aansturing "drivers" etc... veronderstel ik). Is dit redelijk EN hebben jullie al ervaring met een GEFORCE 9600GT (512 Mb) ?
PS: Hoop dat ik een goede OP heb gemaakt; heb allesziens men best gedaan :$.16 juni 2008 13:22 -
masterwillemsOP is netjes en duidelijk dat ten eerste.
ten tweede, een geforce 9600 is een erg sterke kaart vergeleken de concurent. (hij is net iets langzamer dan de 8800 maar dat is opzich ook nog knap)
welk merk is de kaart (dus niet nvidia maar bv XfX) want dat is ook belangrijk.
Voeding snap ik niet waarom je een 550 watt nodig hebt want dat is wel aardig overpowerd. met een 430 watt lukt het denk ik ook nog wel (en al helemaal omdat je een single core hebt en geen dual core)
edit: de enige reden dat ik zosnel kan bedenken dat je een nieuwe voeding nodig hebt, is omdat je mischien geen aansluiting hebt voor de grafische kaart. terwijl je die er meestal ook bij krijgt (2 molex naar 1 pci-e stekkertje)
16 juni 2008 13:27 -
sjzJe OP is prima in orde, sommigen kunnen er nog van leren. ;)
Voor ervaring zal je bij iemand anders moeten zijn, al is die kaart lang niet slecht. Vrij goed game-kaartje lijkt mij.
De voeding is nodig gezien dat kaartje wel wat zou opslokken (bovendien weet ik niet hoeveel watt je nu hebt...). Trouwens, zowieso al geen verloren kost... toekomstgericht kan je die 550watt later waarschijnlijk nog goed kunnen gebruiken (nieuwere kaart, betere processor... ik zeg maar iets).
De prijs is redelijk. De kaart kost rond 139 euro, de voeding pakweg 95 euro (prijzen schommelen nogal per merk...). Dat is alreeds een totaal van 234 en dan natuurlijk nog de assemblagekosten... Is een vrij redelijke prijs dus.
Wel zou ik hem vragen wat voor voeding het is (het merk). Dat is toch wel vrij belangrijk.16 juni 2008 13:29 -
lbjornl[quote=114803]
Hey, alleereerst bedankt voor je reactie
Hij heeft deze mail gestuurt:
[i]He,
Den topper GEFORCE 9600GT (512 Mb ) + power supplies 550 Watt + demontage oude voeding + montage
en aansluiting nieuwe + plaatsen videokaart en aansturing
Totaal : 265.00 ¤
Groeten,
Marc[/i]
In de mail daarvoor zegt hij dat een kaart vanaf 550 Watt zeker nodig is. Maar de "prijs", maar dus die kaart is wel goed voor zeker een jaar "bij wijze van spreken".
EDIT: momenteel 300 Watt
EDIT 2: Yellow Dragon Power Supplies ( 550 Watt )( 12 cm FAN )( 24 pins )( low noise ). (65 euro)
16 juni 2008 13:35 -
bj farmoreIk heb sterke twijfels over dat een 550 nodig is. Ik ken iemand die een meer slurpende pc heeft met een 8800GT en hij heeft een 430 watter, en hij trekt op full load maar 200 watt.. Dat is allemaal zo sterk overdreven altijd, en jij hebt niet veel in je pc zitten. Dus dat valt heel erg mee. Waarom je wel een andere voeding nodig zou hebben is misschien de extra aansluiting nodig hebt zoals MasterWilliams ook al zegt.
Maar ik zou eerst terug mailen over wat voor merk hij er in stopt, een 9600GT heb je ook al voor 130 euro. En ik weet niet wat voor voeding hij er in gooit als hij ook assemblage kosten meerekent. Zou ook wel niet de mooiste dan zijn.
Misschien kun je nog wat vertellen over de voeding die je nu hebt?16 juni 2008 13:42 -
masterwillemshmm 300 watt word wel tricky voor deze kaart ja, vraag me af in hoeverre die 550 watt echt 550 levert en of het echt nodig is, heb namenlijk nog nooit van dat merk gehoord.
[quote]maar dus die kaart is wel goed voor zeker een jaar "bij wijze van spreken".[/quote]
ligt er helemaal aan wat je eisen zijn, als je op een resolutie speelt van 1280*1024 en je wilt alles op high dan lukt het nog wel met aardig wat gemak voor deze kaart. Maar wil je op 1600*1200 spelen dan word het al moeilijker.
16 juni 2008 13:43 -
lbjornlDe website van de "winkel" het is wel een kleinhandel.
http://www.world-systems.be/
Daar staat de voeding in bij "case" en dan voedingen. Maar jullie geven me wel goede raad. Ik zal een mailtje sturen met de vraag welk merk het is.16 juni 2008 13:48 -
bj farmoreTja, het is inderdaad op de rand die 300 Watt, bij de 8800GT zou ik het nog wel doen. Dan heb je nog wat over voor als je het ooit nodig hebt. Want die 300 Watt zou wel een cheap-ass goedkope voeding zijn. Die levert als piek 300 maar onder full load dan maar 220 watt ofzo. Dus dan loop jij alweer tegen de rand aan. Dan is de 550 misschien wel handiger dus.
Maar ik kan van het merk zo snel niet echt een beoordeling vinden. Ik vind het merk een beetje vaag. Misschien kun je nog naar een bekender merk vragen? desnoods met minder wattage, dan heb je wel wat meer kwaliteit er voor terug denk ik dan.
En wat is het merk van de graka dan?16 juni 2008 13:50 -
lbjornl@Iedereen
Heb net een mailtje gestuurt met een aantal vragen erin, ik verwacht tegen deze avond of morgen wel een mailtje terug.
Heb dit allemaal gevraagt:
[i]Geachte,
Heb nog een aantal vraagjes:
Wat is het merk van de kaart (dus niet Nvidia maar bv XfX).
Welke voeding is het dan, moest je er ??n inzetten (merk etc).
Is 550W niet overpowered omdat ik geen dual core heb.
Zou je de kosten per onderdeel kunnen geven (plaatsing: ¤ .... ; Kaart ¤ ..... ; Voeding ¤ ..... etc.)
MVG, Bjorn[/i]
Wat een service :O, binnen de 15 min mailtje terug :P.
beste,
Nvidea is de chip , wie gebruikt die chips , XFX, ASUS , MSI en andere
Nee 550 Watt is goed
De kaart is van MSI : 170.00 ?
de power supplies zoals gevraagd yellow dragon : 65.00 ?
paatsing power supplies en videokaart : 30.00 ?
totaal : 265.00 ?
M
Zo nu weten jullie dat ook. Ik ken niet veel van hardware daarm vraag ik ook alles eerst ;).
16 juni 2008 13:57 -
bj farmoreDe videokaart is wel goed van MSI. Wel wat aan de prijzige kant, maar dat verwacht ik ook niet anders van zo'n standalone winkel.
Maar de voeding heb ik nog wel een beetje me twijfels over, ik heb er nog nooit van gehoord en de de prijs is redelijk. Aangezien hij niet heel goedkoop is, dat wijst toch vaak wel een beetje op kwaliteit.16 juni 2008 14:25