Hoi, weet iemand een programma waarmee ik .avi bestanden kan verkleinen?
Wanneer ik ze render zijn ze erg groot. Ik heb al wat gedownload zoals moviesplitter, alleen deze zijn niet in staat om .avi bestanden te verkleinen! Weet iemand een programma die dit wel kan?
09 mei 2008 08:13
masterwillems
hoe bedoel je verkleinen? de resolutie of bestands groote?
dan moet je eens avi/divX splitter proberen, van het zelfde bedrijf als moviesplitter
09 mei 2008 08:38
luccey
Als je de resolutie van de film verkleint krijg je gelijk een minder groot bestand. Ook kun je gewoon de kwaliteit wat minder maken. Maar hoe dit moet kun je zo vinden op Google. :P
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mocht je (of iemand anders) het programma getest hebben en er tevreden over zijn, is het wellicht leuk om ook hier in de Tools sectie te uploaden (of naar een externe downloadlink verwijzen)
Er zijn uiteraard nog tonnen andere progjes die dit kunnen, kijk maar eens op download.com, softpedia.com of sourceforge.net/softwaremap/ bijvoorbeeld.
09 mei 2008 09:18
danox!
Haha het lijkt een beetje op ZweinStein, maarja ik download het wel effe :P en als het me bevalt zal ik het hier effe uploaden..
Trouwens, deze hit kreeg ik op de eerste pagina toen ik zocht naar "avi verkleinen" op google, beter zoeken dus ;)
09 mei 2008 11:09
danox!
Maar ik wil er wel even bij zeggen, dat ik nog wel goed kwaliteit wil!
09 mei 2008 11:18
keitaro
[quote=111185]
Trial and error het dan...
En met iedere applicatie, RTFM.
09 mei 2008 11:20
unltd
[quote=111186] [offtopic]LMAO[/offtopic]
Wil je perse een avi verkleind hebben ?,
Je kan ook gewoon de avi converten naar wmv, hoog kwaliteit maar toch een relatief kleiner bestand dan een avi..
Zeker met fraps opgenomen..
09 mei 2008 11:54
arjan_sa
avi vestanden zijn zowiezo groot, en worden niet overal ondersteund ...
beter is mpeg4, maar het is je eigen keuze.
Zelf gebruik ik vegas pro 8 ervoor, maar er zit een prijskaartje aan:P
@hieronder, hmm. Bij vegaspro -> Renderen als staat toch echt mp4 dacht ik.. maarja, dan mpeg4