Omdat ik het niet meer weet de volgende vraag aan jullie;
Omdat mijn vrouw ook thuis moet werken zijn er 2 prog. op de laptop gezet.
1. vpn client
2. extern bureablad
Op haar werk hebben de het ip adres 192.168.1.1 en deze hebben wij ook. Dus is ons ipadres veranderd in 192.168.5.6. (In de router).
Wij maakten contact met vpn>>dit lukte. Vervolgens met het externbureublad het ipadres van haar comp invullen en wij hadden contact. Omdat wij boven ook een vaste comp hadden staan heb ik deze 2 prog hier ook op gezet. Wij hadden met de laptop (draadloos) en de vaste pc (via kabel) contact. Het werkte dus.
Vanuit het niets kregen we geen contact meer (haar comp op het werk staat wel aan). Als ik eerst op internet geweest was>>> geen contact> Opnieuw opstarten en vervolgens lukte het wel...?!?!?!
Maar nu krijg ik helemaal geen contact meer. Heel af en toe als ik de router gereset heb krijg ik op de vaste pc nog eens contact. Maar op de laptop helemaal niet meer.
Nadat ik de router gereset heb en hem weer instel deed hij het wel maar nu niet meer.
Ik gebruik Bitdefender Internetsecurity. Dit heb ik ook geheel uitgezet evenals alle andere beveiligingen om het "kaal"te proberen, maar helaas.
Mijn gevoel zegt dat het in de router zit. De router is van Tele 2 en heeft draadloos, digitale tv en telefoon. Het heeft allemaal gewerkt ook met Bitdefender. Ik heb alle toestemmingen gegeven die je maar kan verzinnen, maar helaas. Besturings systeem in XP.
Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen. Vanuit Tele2 krijg ik geen ondersteuning.
Overigens, mijn vrouw heeft de laptop van de week mee nar haar werk genomen. Daar kreeg zij in 1 keer en elke keer dat zij het probeerde verbinding. Maw de configuratie die ik hier gebruik, Bitdefender, etc is niet het probleem. Het zit hem dus volgens mij in de router. Wat zou ik kunnen proberen?
Alvast bedankt,
Peter
30 april 2008 20:56
erwin_w
Ik heb hier precies dezelfde situatie en had ook regelmatig dat ik geen verbinding meer kreeg via extern bureaublad (provider is ook Tele2)
Mijn situatie; laptop=werk, desktop=prive
Wat had ik gedaan:
1. Met de laptop heb ik eerst een verbinding gemaakt via een VPN wat goed functioneert.
2. Eenmaal verbonden kreeg de laptop een nieuw IP-adres toegewezen vanuit mijn werkgevers hun netwerk
3. Om een externe verbinding te maken moest ik nog wel mijn eigen IP-adres invullen van de laptop (let wel, het ip-adres die de laptop krijgt als die thuis op het netwerk zit) en niet de toegewezen IP-adres van het werkgevers netwerk.
4. Eenmaal ingevuld kon ik wel verbinding maken.
Je moet er dus op letten dat je niet het IP-adres van de werkgever invult maar het IP-adres van je eigen thuisnetwerk.
Voordat ik Vista zonder SP1 had, ondervond ik dit probleem telkens dat ik niet kon inloggen met het externe bureaublad, daarvoor gebruikte ik eerst het programma Dameware (stond ook op mijn werkgevers laptop), die kon zonder problemen de verbinding maken en daarna kon ik met extern bureaublad dit ook weer doen. Nu met SP1 ondervind ik geen problemen meer.
Aanpassingen aan de router, firewall e.d. heb ik niet hoeven te doen.
Beide computers zitten bekabeld aangesloten op een switch en daarna op de modem via een DLAN-adapter.
Leuk dat je snel reageerd. Even iets over mijzelf. Ik heb niet zoveel verstand van ip adressen. Heb er wel veel over gelezen, maar begrijp het eea nog niet helemaal. Het adres 192.168.1.1 lijkt iedereen in Nederland wel te hebben, dus wat is daar zo bijzonder aan?
Je hebt dus meerdere ip adressen.................?!?! Je provider, je router en je comp?
Toen ik laatst belde met Tele2 en ik gaf door het ip adres 192.168.1.1/5.6 zei hij dat is je ip van je modem.
Als mijn ip adres van Tele2 anders is dan 192.168.1.1 (en dat is zo) waarom moet ik dan het ip adres veranderen. OP het werk van mijn vrouw hebben ze geen Tele2 als Host.
Ik raak je advies kwijt bij punt 2. VPN client versie 4.6.01.0019 die ik gebruik werkte wel op haar werk maar bij mij thuis niet (eerst wel). Daarnaast begrijp ik even niet wat je bedoelt met dat je een ip adres kreeg toegewezen. Als ik nl verbinding maak met vpn dat lukt altijd. Dus ik begrijp niet hoe ik dan een ander ipadres toegewezen krijg?
En met de externe verbinding vul ik toch het ipadres in van de comp van mijn vrouw haar werk en niet mijn eigen?
Kan je wellicht het iets (nog) makkelijker voor mij uitleggen?
01 mei 2008 01:17
stephan90
Even een uitleg over de IP adressen
Zodra je een internet verbinding thuis hebt dan krijg je een WAN
(Wide Area Network) IP toegewezen van je Internet Provider.
Dit is het IP die je nodig hebt als je van buitenaf verbinding wilt maken met je thuis netwerk.
Je zou dit kunnen zien als het "hoofd IP"
Als je thuis meedere pc's hebt dan moet het internet signaal verdeeld worden,
dit word gedaan d.m.v. een router, de router heeft zelf meestal het IP 192.168.1.1,
vandaar dat iedereen in Nederland dat IP heeft.
De verbinding tussen de router en andere pc's thuis word een LAN verbinding genoemd.
Het 192.168 IP geld dus alleen voor de pc's thuis. LAN = Local Area Network.
De router deelt dan de rest van de pc's die op het netwerk zijn aangesloten in op andere IP's.
Bijvoorbeeld in 192.168.1.2 of 192.168.1.3.
Deze IP's kunnen aardig verschillen en als ik het me goed herinner kan je zelf ook een IP kiezen.
Om je eigen IP te controleren (van je pc op je thuisnetwerk) druk je op Start,
Uitvoeren, typ dan in: "CMD" en toets enter.
Typ dan "ipconfig" en dan staat achter IP-adres je LAN IP.
Wil je je WAN IP weten dan kan dit nog makkelijker,
namelijk: [url]http://www.watismijnip.nl/[/url]
Ik hoop dat dit de boel een beetje verhelderd
01 mei 2008 11:19
louwrens
[quote=110210]
WAN IP = externe IP (van je provider).
(W)LAN IP = intern IP (netwerk (192.168.1.1**)).
01 mei 2008 11:21
erwin_w
Het belangrijkste wat je niet vergeten mag om een verbinding te maken zoals jij wilt is:
1. Het ip-adres wat je toegezen krijgt zodra je een verbinding maakt met het netwerk van de werkgever hoef je niets mee te doen.
2. Voordat je een VPN opbouwt heeft je eigen pc al een IP-adres toegewezen gekregen door de router, dat adres moet je onthouden (opvragen via de methodes die hierboven reeds beschreven staan)
3. Als je eenmaal een vpn-verbinding hebt opgebouwd kan je een externe verbinding opbouwen door in het venster van externe bureaublad het ip-adres van je eigen netwerk in te voeren, dus het ip-adres wat je kreeg voordat er een VPN verbinding werd opgebouwd. Daarna inloggen met de inloggegevens van Windows die op de werkpc staat.
Het wijzigen van het ip-adres van de Tele2 router heeft naar mijns inzien geen invloed hierop, je kan in principe gewoon de normale instellingen handhaven, dit brengt tevens alleen maar verwarring met zich mee.
Even een voorbeeld:
IP-adres router: 192.168.1.1. (bijna altijd hetezelfde bij de Tele2 routers)
IP-adres PC voor VPN-verbinding: 192.168.1.10
IP-adres PC na VPN-verbinding: xxx.xxx.x.xx (kan van alles zijn maar is nu niet relevant)
Om nu via je eigen pc dus verbinding te maken voer je het adres 192.168.1.10 in nadat je verbinding hebt gemaakt met de VPN.
Op deze manier doe ik dit thuis ook en werkt zeer goed, tevens worden eventuele aangesloten printers geshared (is uit te schakelen) en kan je schijven vrijgeven zodat deze bereikbaar worden vanuit het externe bureaublad en veel meer opties.
Nou, ik hoop dat het zo gaat lukken.
01 mei 2008 11:41
stinger
In ieder geval bedankt voor de uitleg. Ik laat het eens even bezinken en ga weer wat proberen.
Kan iemand verklaren, waarom het werkte en dat het nu niet meer werkt, terwijl er niets veranderd is?
Zojuist na alles aandachtig gelezen te hebben het weer eens geprobeerd.
1. Router gereset en vervolgens de router het ip 192.168.1.10 gegeven
2. VPN gestart, hij maakte verbinding (dit gaat geheel automatisch Gewoon connect of disconnet drukken)
3. Extern bureaublad het ip adres ingevuld van comp van het werk...en voila HIJ DEED HET
Maar nu dus niet meer. Ik heb de comp al opnieuw opgestart. Router weer eens gereset en geprobeerd op ip 192.168.2.1, maar nee ik krijg geen contact meer.
Overigens had ik contact met de vaste lijn. (Draadloos lukt in het geheel nog niet)
Nog ideeen............................?
01 mei 2008 13:24
druipsnuit
Als het echt niet lukt heb ik wel een andere oplossing waarbij je geen gezeur met ip adressen e.t.c. heb.
Gebruik het programma teamiewer. Dit programma maakt gebruik van poort 80 en het is vrijwel zeker dat die poort op beide computers openstaat. Het werkt zo'n beetje hetzelfde als extern bureaublad.
Het werkt als volgt:
Download teamviewer
start / installeer het
Nu zie je als het goed is een ID en een wachtwoord.
Voer de ID en wachtwoord in van de computer die je over wilt nemen
en het is gedaan.
[quote=110262]
Dit is vor prive een goed programma.
Maar niet om je zakelijke laptop op het zakelijke netwerk via een VPN te krijgen.
Hiervoor zou ik toch echt gewoon de IT afdeling van de zaak contact opnemen. Die regelen het zo voor je. Die weten zelf met wat voor netwerk ze regelen.
Want gebruik je een PPTP, IPsec of Cisco VPN? etc etc
Veel moeilijke dingen die de gemiddelde gebruiker niet weet. ff belletje naar de zaak en tis gefixed voor je. Stukken makkelijker dan op een algemeen forum vragen lijkt mij.
01 mei 2008 20:56
erwin_w
Ik heb destijds ook geprobeerd om deze info via de helpdesk van ons bedrijf te krijgen maar helaas wist niet iedereen hoe het in elkaar zit (en dat voor zon groot bedrijf, zal heus wel iemand weten van de helpdesk maar je zal net zien dat je die persoon niet aan de lijn krijgt)
Door het zelf te proberen ging het op een gegeven moment de goede kant op, ook het probleem wat de TS-er had ontstond bij mij eerst ook, nadat ik Vista met SP1 geinstalleerd had was het probleem ineens opgelost en nu kan ik zonder problemen de verbinding leggen zoals ik een aantal berichten eerder had beschreven