Bedankt voor het meedenken, maar Keitaro heeft helaas gelijk. Dat is geen optie.
Erwin W, super dat je er geen last meer van hebt met Vista. Helaas heb ik op beide comp XP en zal ik niet maar even Vista krijgen.
Ik begrijp dat software het soms niet doet, maar wat ik niet begrijp is dat hij het gedaan heeft en soms, heel soms als ik de router gereset heeft weer wel doet...........?!?!!? Af en toe ben je in staat om de comp naar beneden te gooiennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Maw omdat hij het af en toe (en de laptop van de week op het werk getest wel doet) lijken de instelling goed te zijn.
Hun IT man staat voorlopig ook voor een raadsel.............................
02 mei 2008 08:23
erwin_w
Stinger,
Ik had die melding van Vista ook niet gemaakt om jou deze OS te laten aanschaffen, keuze ligt bij jezelf natuurlijk, ik doelde er op dat er waarschijnlijk bij deze SP een verbetering was meegekomen voor het externe bureaublad
Dan nog even dit:
[quote]3. Extern bureaublad het ip adres ingevuld van comp van het werk...en voila HIJ DEED HET[/quote]
Hier schrijf je dat je het IP-adres van de comp van het werk invult en dan weer weg is, maar is dat nu het ip-adres welke toegewezen was door het netwerk van je werkgever of het ip-adres dat door jou eigen router is gegeven?
Als je het ip-adres van je werkgever (ik noem het maar even zo) invult dan kan deze situatie ontstaan.
Die laatste moet je dus invullen en niet het IP-adres van je werkgevers netwerk.
02 mei 2008 17:43
stinger
Erwin,
Ik had het ook absoluut niet opgevat om Vista te moeten kopen hoor.
Over het andere hebben wij denk ik een miscommunicatie. Het externe bureaublad (wellicht heb je hier meerdere versies van) is niets anders bij mij dan dat je hier het ip adres invult van de comp waarmee je verbinding wilt maken.
De router op haar werk (hebben ze niet een ander ip gegeven) werkt op 192.168.1.1 Daarom moet ik mijn eingen router voorzien van een ander ip. bv. 192.168.5.6. Vervolgens Ciscovpn client opstarten. (Hierin zit een beveilinging om op het netwerk van het bedrijf te komen. Nadat je verbinding hebt hiermee hoef je alleen nog het ip adres van haar comp met extern bureaublad in te vullen en dan (als het werkt) heb je verbinding met haar comp.
Het lastige voor mij ook is dat het wel gewerkt heeft. Maw de gegevens etc zijn wel goed ingevuld, maar om eoa reden weigert het nu...........
03 mei 2008 08:12
erwin_w
Nou, ik denk dat de miscommunicatie hier niet het echte geval is.
Ook op mijn werk werken we met een VPN-verbinding op die manier zoals jij omschrijft.
Ik blijf het alleen vreemd vinden dat jij het ip-adres van de router moet wijzigen en dat hun ip-adres dan het ip-adres van hun lan-netwerk ook 192.168.1.1 is (dat is vaak het adres van router zelf aan de kant van de LAN).
Ook al krijgt de laptop een nieuw ip-adres toegewezen dan mag dit nog geen probleem zijn, de laptop krijgt dan in principe twee ip-adressen (zie het maar als een eigen ip-adres van je eigen router en een virtueel ip-adres van de werkgever)
Je zal dus niet het virtuele ip-adres moeten worden maar je eigen ip-adres, dit zal zeker wel problemen gaan geven als beide het zelfde ip-adres hebben maar je kan je de laptop ook een vast ip-adres geven, misschien dat dat helpt.
Je maakt dan een extern bureaublad op het vast ingesteld ip-adres.
Helaas houden mijn ideeen hierbij langzamerhand wel op.
03 mei 2008 19:51
stephan90
Ik las iets over TeamViewer in dit Topic.
Misschien is het een idee om 1 van de Mods te laten
kijken bij de TS op de pc. Dit kan via TeamViewer, misschien
dat dit het probleem verhelpt?
03 mei 2008 19:55
erwin_w
Weet niet of dit echt een optie is en waarom niet:
1. Dit zal tijdens werkuren gedaan moeten worden lijkt mij omdat de laptop een vpn-verbinding moet opbouwen.
2. Er zal op de pc ingelogd moeten worden en op de laptop, dat laatste lijkt mij niet verstandig omdat een bedrijf niet wilt dat er vreemde personen op afstand op meekijken i.v.m. privacy-gevoelige documenten e.d.
3. ik denk niet de Mods/Admin overdag ook niet echt kunnen i.v.m. hune eigen werkzaamheden/school e.d.
Idee is niet verkeerd hoor maar de uitvoering zal een probleem worden (en het gaat ook niet om de wil)