Hallo ik heb een probleem mijn xbox 360 krijg ik maar niet aan mijn computer gekoppeld.
Bij het testen van de media connection stopt hij bij pc selected daar gaat het mis.
en bij het testen van xbox live connection staat er bij NAT : moderate
ik heb windows media player geprobeerd en zune maar niks werkt bij windows media player druk ik op media delen en dan oke maar dan gebeurt er helemaal niks.
ik heb windows xp sp2
windows media player en zune
XboX 360
IP: 192.168.2.100
Subnet mask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.2.1
PC
IP: 192.168.2.101
Subnet mask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.2.1
17 april 2008 10:29
leviathan
Een NAT fout verwijst vrijwel altijd naar poorten die niet in orde staan. Staan je firewall en poorten in je router goed geconfigureerd om de verbinding door te laten?
als jij msn heb staat er altijd aan de rechte kant. advertisement staat er ook een xbox teken en als je daar op klikt staat er xbox live is dat niet wat . ! is maar een idee.?
18 april 2008 02:02
ruben
bedankt louwrens :P
ik dacht al staat het hier??
maar nu snap ik het verkeerde link
ik heb het hele boekje doorgelezen van de xbox en van de router maar niks gevonden.
nu maar even kijken op de goede site ;)
ik heb op de site gekeken en k heb het programmatje PFConfig gekocht maar mijn router staat er niet bij ook niet als ik op update list klik
mij router heet: Trust 350BR BROADBAND ROUTER
18 april 2008 08:24
leviathan
In je boekje staat vast wel hoe je in je router kunt geraken. Daar moet je bij de NAT/NAPT-instellingen de volgende poorten forwarden (valt meestal wel te begrijpen vanuit de uitleg van de router zelf):
[code]? UDP 88
? UDP 3074
? TCP 3074
[/code]Dit heb ik overigens gewoon van de microsoft support, waar xbox live uiteraard onder valt. Ook met google was het niet al te moeilijk dit te vinden.
Je hebt je xbox toch wel via netwerkkabel in de router geprikt he, en niet in de computer? Het hoort er op deze manier uit te zien:
[img]http://assets.xbox.com/en-us/support/_images/ILM-HomeNetworking.jpg[/img].
Als het dan nog niet lukt, lees dan even de gehele uitleg door.
18 april 2008 12:21
ruben
het lukt niet echt
maar dit heb ik gevonden is dit goed??
Handmatig poorten openen in Firewall voor Internet-verbindingen onder Windows XP
Ga als volgt te werk om handmatig een poort te openen:
1. Klik op Start en klik op Mijn netwerklocaties.
2. Klik op Netwerkverbindingen weergeven onder Netwerktaken. (Of klik met de rechtermuisknop op Mijn netwerklocaties op het bureaublad en klik vervolgens op Eigenschappen.)
3. Klik met de rechtermuisknop op de verbinding die u gebruikt voor internet en klik vervolgens op Eigenschappen.
4. Open het tabblad Geavanceerd en klik op Instellingen.
Opmerking Als de knop Instellingen niet beschikbaar is, is de Firewall voor Internet-verbindingen niet ingeschakeld op deze verbinding en hoeft u geen poorten te openen (deze zijn al allemaal open).
5. Klik op Toevoegen om een nieuwe poort te openen.
6. Typ een gebruikersvriendelijke naam in het vak Beschrijving. Typ bijvoorbeeld: Bestandsdeling: poort 445.
7. Typ 127.0.0.1 in het vak Naam of IP-adres van de computer die als host voor deze service optreedt.
Opmerking U kunt het IP-adres van een interne computer opgeven. Maar in de meeste gevallen gebruikt u 127.0.0.1.
8. Typ het poortnummer in de vakken Externe poort en Interne poort. Meestal is dit nummer hetzelfde.
9. Klik op TCP of UDP en op OK.
10. Herhaal stap 1 tot en met 9 voor elke poort die u wilt openen.
ik gebruik 'Panda Antivirus firewall
18 april 2008 14:05
leviathan
Dit is toch helemaal niet relevant? Wat jij nou aan tekst geeft hierboven is een manier om je firewall in XP te beheren. Maar het heeft toch helemaal niets met firewalls of antivirussen te maken. Het gata hier notabene om een xbox. Het enigep waar je de computer voor nodig hebt, is het forwarden van de poorten in de router.