jah hij vind de Netwerk idd wel maar je kan niet inloggen want er staat WPA key op
06 april 2008 11:18
erwin_w
tja, dan zit er niets anders op dan of een netwerkkaart nemen met WPA of overschakelen naar een WEP-beveiliging, daarbij wel rekening houden dat alle anders eventuele aangesloten draadloze netwerkkaarten omgezet zullen moeten worden naar de WEP-beveiliging.
06 april 2008 11:45
davy16
ja maar WPA key is beter dan WEP Key:s
Maar ja andere kaart is ook duur
06 april 2008 11:47
erwin_w
Uiteraard is WPA beter dan WEP, maar als je niets anders hebt dan houd het op h?.
Een draadloze netwerkkaart voor b.v. USB kost ongeveer Eur.25,00
06 april 2008 12:10
martensupport
Ach het bereik van je wifi is maar een straal van max 100 a 150 meter, en zoveel mensen die WEP kunnen kraken zijn er binnen deze straal niet :P En in een stad neemt iemand al helemaal niet de moeite, want daar is het makkelijker om te wardriven naar een niet beveiligde verbinding.
Laat ik het eens zo stellen: Wie van jullie heeft zelf wel eens een WEP beveiliging gekraakt?
Ik heb het geprobeert met mijn eigen netwerk, maar dat lukte me niet met de tools die op internet te vinden waren.
WEP is best veilig, dus ik zou het gewoon bij WEP houden en geen extra geld spenderen.
06 april 2008 12:46
keitaro
[quote]Laat ik het eens zo stellen: Wie van jullie heeft zelf wel eens een WEP beveiliging gekraakt? [/quote]
*steekt zijn hand in de lucht*
WEP is best veilig? No Go! WEP is zo makkelijk te kraken als een lollie stelen van een peuter.. Wel is het zo dat binnen een straal van 100 meter weinig mensen zijn te vinden die het kunnen...
Maar een WEP 64bit *10 tekens Hexadecimaal* is in 13 sec down...
06 april 2008 14:07
lbjornl
[quote=108417]
Ok? dan mag jij mij vertellen hoe je dat doet ^o). Je mag bij ons zelfs is proberen maar dat jij dat in 13 sec kraakt maak je mij niet wijs :P.
06 april 2008 14:37
sjz
Onderschat Keitaro niet h?, die houdt zich veel met zulke zaken bezig. Hij zal het dus wel beter weten lijkt me Lbjornl. ;)
Voor andere mensen is het inderdaad een vrijwel onmogelijke opdracht. Ik krijg mijn WEP-netwerkje ook niet gekraakt hoor. ;)
06 april 2008 15:12
martensupport
Keitaro hoe snel kraak je dan een 128 bit WEP Key ( hex, 26 tekens) ? En met windows of met linux?
Volgens mij gebruiken de meeste mensen geen 64bit meer.
Nu weet ik dat het onder linux vrij 'simpel' zou zijn, maar zelf lukt me dit nog niet :P, maar onder Windows is het me al helemaal niet gelukt.
06 april 2008 15:24
keitaro
Operating system maakt niet uit...
Hexadecoder, redelijk krachtige pc, sterk netwerk signaal... en klaar... Zolang je met Hexadecimalen of binaire cijfers kan rekenen en brute force kracht er door heen jaagt zit je er zo in...
Met mijn Opeteon 180 heb ik een 128bit WEP (26 Hexadecimalen) in kleine 5 min gevonden.
Maar ik ga hier geen kraak Wireless les geven... Internet leert je van alles. Mijn beroep is Netwerkbeheerder/Systeem beheerder en tevens Research and Development medewerker in de Security categorie... Mijn hobby is netwerken en beveiliging... en ik doe dit kleine 4 jaar... Dus heb er nodige verstand van...
Maar back on topic all!
We hadden het over oude netwerkkaarten die mss WPA niet kunnen ondersteunen. @ TS. Kwestie van proberen of opzoeken (naam kaart in google gooien) of die dit onersteunt.