Sinds vandaag hebben wij een nieuwe router omdat onze oude kapot is nu is mijn vraag wij hebben wat oudere kaarten PCI maar kunnen die dan WPA krijgen want hoe ik het zie niet?
Ondersteunt jou router het? (draadloze router neem ik aan). Zo ja, dan kan je het instellen op de pagina van je router, hoe je daar komt zoek je nou zelf maar uit.
Heb je een nietdraadloze, dan bestaat het niet..
05 april 2008 20:20
davy16
jawel wij hebben net een nieuwe router waar WPA en WEP key mogelijk is.
mij vraag is wij hebben een oudere Draadloos netwerk kaart ofdat hij dan wel met WPA kan verbinden?
05 april 2008 20:34
arjan_sa
Voor zover ik weet zou dat moeten kunnen, welke heb je? Kijk op Apparaatbeheer naar welke je hebt;).
Zoek dan op het internet of er enige ondersteuning daarvoor mogelijk is. Want voor zover ik weet was dat alleen bij routers zo:P.. Maarja, misschien niet. Hoe dan ook, welke kaart heb jij? Zoek op internet naar
[Naam van jou kaart] + WPA
hoop dat je daar wat aan hebt:)
05 april 2008 20:35
davy16
802.11 b WLAN PCI
05 april 2008 20:37
keitaro
Oude netwerkkaarten kunnen het niet aan. Kaarten uit 2004 of lager kunnen er moeite mee hebben of gewoon compleet niet ondersteunen...
Maar niks is beter dan Trial and Error... Oftewel, flikker die ouwe kaart er in, instal de zooi. Configureer de router voor WPA en kijk of die het doet...
Zo ja, joepe... Zo nee... tja jammer...
05 april 2008 20:37
arjan_sa
Lees wat ik schreef, wat is de type kaart dus Merk+Serial
En zoek dan zelf op internet ik ga niet een beetje voor jou zoeken...
Wat is jou PCI kaart, welk merk [size=14]En Zoek ZELF[/size]
[size=8][color=blue]Admin:[/color][color=black]Laten we aardig tegen elkaar blijven, wil je verder niet helpen post dan gewoon niets...[/color][/size]
05 april 2008 20:38
davy16
jaja het geval is hij komt uit 2001 dus pech zeker:s
05 april 2008 20:54
erwin_w
De nieuwste routers beschikken (meestal) over meerdere beveiligingsmethode:
[li]WEP[/li]
[li]WPA[/li]
[li]WPA2[/li]
[li]Enz.[/li]
Helaas zijn niet alle draadloze netwerkkaarten (USB/PCI/enz) voorzien met al deze methodes, je zal dan een tussenweg moeten kiezen.
De methode WEP is zo goed als altijd aanwezig en kan je dus altijd wel gebruiken (is wel minder dan de WPA maar beter iets dan helemaal niets)
Ook met WPA/WPA2 heb je de keuze tussen meerder opties (twee stuks uit mijn hoofd)
Let er wel op dat als je eenmaal gekozen hebt voor een van die methodes je dan de andere netwerkkaarten (draadloos dan wel) moet voorzien van dezelfde instelling.
Als je dan toch bezig bent doe dan het volgende ook maar eens:
[li]Schakel je broadcasting uit, dus de SSID uitschakelen indien dat mogelijk is[/li]
[li]Schakel de MAC-filtering aan, dan heeft alleen de netwerkkaarten met een betreffende mac-adres toegangs tot je router[/li]
Let wel, ditalles geldt alleen voor draadloze netwerkkaarten.
05 april 2008 21:07
martensupport
Het ging over een 802.11 b WLAN PCI en voor zover ik weet zijn alle 802.11 b kaarten slecht met WEP. WPA is aleen mogelijk indien je een 802.11 g hebt. Maar WEP beveiliging is wel Okay.