Hey mensen
Mijn draadloze netwerk werkt vandaag even niet. Weet niet waarom. Gister deed die het wel, maar vanochtend niet. Dus ik de hele dag proberen, niks is gelukt. Ik ben nu via de kabel verbonden, maar ik wil toch wel dat het draadloos gaat, dat is een stuk sneller.
Ok? , het probleem. Verbinden lukt soms, maar dat wil niet zeggen dat ik internet tot mijn beschikking heb. Want er staat vaak: Alleen lokaal verbonden en Verbonden met beperkte verbindingsmogelijkheid , terwijl je zo'n wachticoontje ziet draaien met de tekst: Identificeren...
Het ligt zeer waarschijnlijk aan de pc zelf en dus niet aan de draadloze netwerkadapter, resetten heeft dan ook geen zin. Hoe ik dit weet, is dat als ik via de kabel online ga, het eventjes duurt om lokaal en internet verbonden te zijn. Dan gebruik ik hiervoor : Diagnose en Hersel, dan werkt het.
Integendeel, bij het draadloze werkt het niet.
Ik heb al ipconfig /renew (werkte niet, was een fout ofzo met DHCP server (Ik denk dat het hieraan ligt) en ipconfig /flushdns gedaan. Zodat de cache leeg wordt (voor de zekerheid)
Nu vraag ik me af, hoe hij het gister nog wel super deed en vanochten (tot nu toe) het niet meer doet.
En ik zou graag willen dat die weer werkt...
29 maart 2008 19:00
erwin_w
Je zou het volgende kunnen proberen, heb hetzelfde probleem hier ook gehad.
Probeer in de router eens een ander kanaal te kiezen, als er meerdere personen b.v. kanaal 11 hebben gekozen dan kan dit bij elkaar in de weg zitten.
Als het goed is kan je met de utility van de USB-stick (of wat je ook gebruikt) kijken welke draadloze signalen er zijn en op welk kanaal deze zitten, als er meerdere zitten op b.v. kanaal 11 kies dan een andere.
Hou er wel rekening mee om min. 2 kanalen van een andere veelvoorkomen kanaal te zitten.
Is het proberen waard.
29 maart 2008 19:20
ali
Mmh.. ik kan de kanalen niet echt kiezen, (Sitecom draadloze router ) dat wordt allemaal automatisch gedaan. Bovendien maken maar 2 mensen gebruik van het netwerk, including me.
Toch snap ik het niet dat het aan de kanalen ligt, want juist vandaag doet die het niet...
29 maart 2008 19:31
bj farmore
Het kan iemand in de beurt zijn die ook niet een router heeft gekocht en op hetzelfde kanaal werkt als jouw. Dat kan in de weg werken, daarom zou je even een ander kanaal moeten proberen. Maar is er niet een optie ergens dat je het handmatig instellen kun activeren oid? lijkt me raar als dat niet mogelijk is.
29 maart 2008 19:37
ali
Ik zou het graag willen instellen.. een andere kanaal.. maar ik weet niet hoe
Ik zal wel even mijn computer verplaatsen naar beneden
(Dat verklaart overigens nog steeds niet waarom de gewone verbinding het ook niet doet)
29 maart 2008 19:43
bj farmore
Oke, toen je zei dat je nu met de kabel verbonden was had ik begrepen dat het alleen om draadloos ging(zoals ook in de titel staat). En dat de hele omschrijving verder over draadloos ging.
Maar heb je al een nieuwe driver install gedaan?
29 maart 2008 19:45
erwin_w
Doe anders eens een (harde- of soft) reset van de router, ik heb wel eens meegemaakt dat een router was 'vastgelopen'.
Een goede reset is trouwens niet even de spanning er af halen en weer opstarten, dat is vaak een soft-reset (wat trouwens het probleem ook zou kunnen verhelpen), je kan even je boekje er bij pakken en kijken hoe een 'harde reset' gedaan moet worden.
Let wel, bij een harde reset gaat alles wel naar de fabrieksinstellingen toe, dus ook al je eigen instellingen gaan verloren.
Dus probeer eerst eens een soft-reset.
Ik lees dat je denkt dat dit geen probleem zou kunnen zijn maar ik lees ook niet dat je dit al geprobeerd had.
Dat het met diagnose & herstel je verbinding weer in orde moet krijgen is ook niet zoals het hoort
29 maart 2008 19:58
blacksorcerer
Misschien ook eens je modem resetten als je zowel wireless als wired problemen hebt, desnoods ook even proberen of je wel prima verbinding hebt als je de pc/laptop direct op het modem aansluit i.p.v. op de router.
29 maart 2008 20:09
ali
Ik heb de pc nu beneden gezet, het is er niet beter op geworden...
Omdat ik niet weet hoe die kanalen te wijzigen, heb ik alles op m'n broertje's pc aangesloten.Hier werkt alles prima. (Heel snel) .
Ook, ik heb geprobeerd drivers te vinden, maar ach, dit is een Medion pc, dus die drivers kon ik ook weer nergens vinden. Op Medion's eigen website staan geen nieuwe drivers..
Een hard reset vind ik te ernstig, omdat ik dan alles kwijt ben, bovendien werkt alles gewoon wel op broertje's pc.
Btw, hij is nu wel verbonden, maar nog steeds lokaal...EN niet internet :@
29 maart 2008 20:38
bj farmore
lokaal... bedoel je daarmee dat je alles in het netwerk wel kunt zien maar niet het internet? Dan heb je een soort van blokoptie aanstaan in je router.