Probeer de draadloze adaptor eens op de pc van je broertje, dit kan ook en fout zijn. Ik kan bv.: niet met men asus draadloze adaptor op men router en met men belklin wel. Lijkt dit dom negeer het maar, maar dit is bij mij het geval. Voeg ook je MAC adres eens in je router en schakel "key disable for registered MAC users" probeer zo eens.
29 maart 2008 20:59
styloco
ja dat zou hij kunnen doen, MAC adress filterin instellen en alleen jou (evt je broertje) door laten mbv je MAC adress
daarnaast zou je handmatig je pc een ip adress kunnen toedienen (xp: netwerk connections, 'je netwerk', properties, tcp/ip settings, propertiers, next tab, instellen!)
als je gegevens nodig hebt om het in te stellen moet je ff met iexplorer in je router gaan (bij mij: 192.168.2.1) en dan dns server en al die andere bullshit over nemen
ik heb dit probleem laatst gehad en dat was omdat ik ging tweaken. ik ging services uitzetten waarvan ik dacht dat ik ze wel uit kon zetten (niet dus) want sommige services hangen weer af van andere services etc
(services.msc in uitvoeren)
ik had toen alle services dus aan gezet en voilla, het probleem was opgelost, toen goed opletten en iedere keer proberen welke service ik wel kon uit zetten (resultaat, 33% snellere opstart)
29 maart 2008 21:10
ali
Heey Styloco, daar zeg je wat met die services, ik herinner dat ik daarmee zat te kloten, maar ik weet niet meer precies welke:p Ik ga wel ff kijken enzo
Ook was ik vergeten te vermelden dat: Als ik de netwerk nu zie in de lijst, staat het er als Onbekend Netwerk, wat voorheen niet zo was. Ook is het zo, als ik er verbinding mee maak, weet die al gelijk: Verbonden me beperkte internetverbinding. Daarna gaat die pas scannen.
30 maart 2008 10:12
louwrens
DNS Client en HDCP Client moeten draaien, anders heb je geen internet :P
30 maart 2008 12:10
styloco
ook andere services zoals RPC
30 maart 2008 14:43
ali
Ok?, ik heb ff recovery geval gedaan, omdat het anders misschien services problemen kan geven. Dat services is nu opgelost denk ik, is allemaal ge-standariseerd (:O)
Ik ben nu verbonden, maar alleen lokaal en KAN DUS NIET het internet op :@
Nadat ik die channels had gewijzigd..(via de adapter zelf)
En nu?
Al die mogelijke channels geprobeerd.. (Zie screenshot)
30 maart 2008 15:01
martensupport
Hier thuis heb ik soms ook wel eens dat er wel verbinding is met het modem, maar dat er geen ip wordt vrijgegeven . Na veel geklooi lukt het me vaak nog niet. Maar wat bij mij wel, bijna altijd, werkte was even een systeemherstel ;) Vraag me niet hoe het kan :P
Met channels klooien etc werkt vaak niet.
Dus een systeemherstel van een week terug moet het doen denk ik
30 maart 2008 15:12
simon8400
Kan wonderen doen om gewoon even een systeemherstel te proberen. In de meeste gevallen ligt het aan de LLC Layer Service die niet meer goed doorgeeft.
Edit: Same time post.
30 maart 2008 15:15
ali
Jongens, ik heb een recovery gedaan. Dat betekent dat de pc wordt teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ik heb geen systeemherstel files. Hij is "nieuw".
30 maart 2008 15:33
sjz
Ik had dit probleem ook vaak indertijd, is pas echt opgelost geraakt door een nieuwe router + nieuwe usb-stick. :|
Ik peins dat - als alle instellingen in zowel router als ontvanger correct staan - het aan de router zelf ligt (desnoods firmware-foutje dus).