Ik heb een vraagje, hoe komt het dat de prijzen tussen de videokaarten zofel verschillen?
vb 8800GT Superclocked Edition van een bepaald merk 180 euries kost en een 8800GT (zonder overclocking) van een ander merk over 200 euries kost ?
16 maart 2008 22:06
bj farmore
Heel simpel, het ligt gewoon aan het merk. Bijvoorbeeld Skoda en Volkswagen, skoda's hebben gewoon het onderstel en motoren van VW's maar zijn toch goedkoper. Het zit hem gewoon in het merk, de een zegt dat dat merk goed en andere weer niet. Er is veel verschil in mening over, over het algemeen leveren veel merken op het moment goede kwaliteit.
Er zijn bijvoorbeeld veel mensen die Club3D niet goed vinden, maar die heb ik en ik ondervind geen problemen. De ander wil alleen MSI of asus en mijd merken zoals Sparkle. BIj de een word dan ook weer standaard wat meer opties meegeleverd enz.
EDIT: typo
16 maart 2008 22:34
pcboer
zijn ze beter of niet ?
16 maart 2008 22:47
bj farmore
Zijn wat beter als wat??:S...
Er zijn zoveel ervaringen in zei ik net. Er zal ongetwijfeld iemand zijn hier die zegt dat het ene merk het beste is. Maar ik denk niet dat je daar echt van op uit kunt gaan, ik heb nooit een test gezien die 10 - 15 merken uittest en op perstatie en duurzaamheid. En er zal hier op dit forum ook niet iemand zijn die je het kan vertellen. Ook al heeft die tal van kaarten uitgeprobeerd het zal nooit dezelfde zijn op het zelfde moment waardoor het al weer verwaarloosbaar is.
Waarbij je het meest in de buurt komt met betrouwbare reviews is gewoon zoeken naar een bepaalde kaart waarin je interesse hebt en daarvan de reviews opzoeken. En die vergelijken met andere kaarten waarin jij interesse in hebt. Het zal na mijn idee nooit zo zijn dat je een slecht product koopt. Alleen levert de ene misschien betere garantie of extra producten(zoals een gratis spel er bij) enzovoort. Of misschien valt toch de ene kaart van het ene merk meer uit of heeft een bug.
Of zoals een overclockt versie van een goedkoop kan tegen over een duurder merk mindere garantie hebben of minder extra producten, terwijl hij wel snellere prestaties heeft(wat een overgeclockte versie wel altijd heeft).
@Pcboer
zoals Bj farmore hierboven al zegt kan je het het beste gewoon opzoeken.
Waar je naar mijn mening het meeste voor betaald is gewoon het merk, ASUS en MSI zul je meer voor betalen dan bijvoorbeeld een minder bekend merk. Natuurlijk heb je ook de overgeclockte versies, je kan zelf ook overclocken maar bij deze standaard overclock weet je in ieder geval zeker dat hij stabiel loopt. Ik heb zelf een 8800GT gekocht van EVGA, een merk waar ik zelf nog nooit van gehoord had, en ik moet zeggen dat ik er aardig tevreden mee ben. Je zal het op het laatst toch zelf moeten beslissen en misschien de stap moeten wagen om een goedkoper en minder bekend merk te kiezen of juist een ietwat duurder en bekender merk. De keuze is aan jou
17 maart 2008 08:02
louwrens
[offtopic]en dan noemt ie zich pcboer :')[/offtopic]
[size=8][color=red]Mod:[/color][color=black] Je post heeft geen enkele meerwaarde![/color][/size][color=black][size=8] zie regels
Toon respect voor anderen en het forum! zie regels[/color][/size]
17 maart 2008 18:43
bj farmore
[offtopic]
Sorry hoor, maar wat is dat nu weer nodig. Zo'n stomme en sarcastische opmerkingm, leer nu even een keer niet altijd van domme offtopic berichten tussen door te geven. Waar is dat nu weer voor nodig:S.. ik weet dat ik ook fout bezig ben maar ik word er ook wel eens zat van.[/offtopic]
[size=8][color=red]Mod:[/color][color=black] voortaan graag een staffmember inlichten i.p.v. er op in happen, dit werkt alleen maar ten nadele van het topic.[/color][/size]
17 maart 2008 19:06
raymus
Lol uuhm als je al een 8800 gt gaat halen doe dan na mijn menig geen XFX, deze koelers maken nog al wat lawaai;) En kwa prestaties kan je niks merken!
17 maart 2008 19:59
rubenus
Dat ligt niet specifiek bij een merk hoor. Volgens mij zit overal gewoon dezelfde koeler op, maar dan met een sticker van de fabrikant erop. Wel is het zo dat je bij sommige versies de fanspeed kan regelen, om hem wat stiller te maken.
17 maart 2008 21:13
sjz
[quote=106286]
Het merk kiest zelf zijn eigen koeler hoor. ;) Al is het w?l zo dat al die koelers nogal vrij standaard zijn meestal, dus inderdaad lawaai durven maken.