Ik heb gisteravond mijn pc afgesloten, gewoon zoals het moet. En nu start hij niet meer goed op.
Hij start wel op, maar tot het laadscherm van Windows XP. En daarna start hij op eens weer opnieuw op.
- Ik heb de bios al gereset. Dit had geen zin.
- Ik heb er al een andere voeding in gehad. Dit had ook geen zin
Voor de rest weet ik niet echt wat ik nog meer moet doen. Ik ben een beetje bang dat mijn mobo is gesneuveld.
Dus, weten jullie nog mogelijke problemen etc?
[offtopic] Ik wist niet waar ik dit topic precies moest plaatsen dus heb ik het maar hier gedaan. [/offtopic]
27 februari 2008 09:10
andredrummer
Dit heb ik ook gehad, vreselijk irritant.. ik weet niet precies waar het aan lag.. heb je xp al opnieuw geinstalleerd? anders denk ik ook dat het mis is met je mobo .. naja.. gwn wat proberen,
27 februari 2008 12:00
rubenus
Ik heb dus ook iets vergelijkbaars gehad. Windows wilde niet meer opnieuw instaleren en bleek dus dat mijn hald jaar oude sata schijfje het loodje had gelegd
Maarja, oke nu terug naar jouw probleem:P
Ik denk dus eigenlijk niet dat hyet aan je mobo ligt. Probeer eens zo kaal mogelijk op te starten, en met ??n geheugen module als je er twee hebt. Natuurlijk is je mobo niet uitgesloten, en kan het daar ook aan liggen.
27 februari 2008 12:04
luccey
[quote=104410]
Ik heb al geprobeert te opstarten met cd van XP erin. En ik heb 2 weken geleden nog een format gedaan. :S Dus ik weet niet of het echt nodig is om dat nu weer te doen. :$
En hoe kan ik controleren of mijn mobo kapot is?
Edit: Ik ben de rest van de (mid)dag weg.
27 februari 2008 12:05
andredrummer
Als je een 2e pc hebt dan kan je daar je mobo in doen misschien... verder zou ik het niet weten...
[quote] Dus ik weet niet of het echt nodig is om dat nu weer te doen. [/quote]
Het is een probleem dat zich pas voordoet in windows dus ik vind het niet zo'n rare gedachte, als het probleem bij het mobo zou liggen dan denk ik eerder dat het als bij het booten verkeerd zou gaan ;)
27 februari 2008 12:08
louwrens
dat heb ik ook gehad:P
kan een virus/trojan enz wezen
kun je wel in Veilige modus komen?
27 februari 2008 12:09
frankvalphen
Ik denk ook dat het niet aan je mobo ligt, want anders zal je ook niet meer kunnen opstarten.
@hieronder : Dat wist ik niet, dus neem mijn conclusie niet waar
27 februari 2008 12:47
erwin_w
Niet helemaal waar, een tijd geleden had ik ook het probleem dat de pc opnieuw opstarte tijdens het Windows Xp scherm en jawel, moederbordje defect.
Dit is heel geleidelijk gegaan en werd steeds erger.
Dit betekent nu niet dat het ook aan jou moederbord ligt maar wil even duidelijk maken dat als het moederbord defect zou zijn dit niet meteen te herkennen hoeft te zijn tijdens de start van de pc of dat die helemaal niet meer wilt opstarten, dit kan dus in een later stadium ook gebeuren.
Net zoals Louwrens schrijft, probeer eens in de veilige modus te komen en wat rubenus schrijft, start de pc eens zo kaal/leeg mogelijk op.
Wij wachten op uw antwoord.
27 februari 2008 14:12
simon8400
Virussen kunnen zich niet in Safe Mode activeren, maar kunnen de Safe Mode boot wel beschadigen. Indien je niet in Safe mode kunt komen, probeer dan met bijvoorbeeld Hirens Boot CD (Hier te downloaden) naar mogelijke virussen te scannen enz.
Dit is wel alleen moest je mobo nog in orde zijn.
27 februari 2008 16:28
arjan_sa
probeer eens in de bios, restart after error uit te schakelen.