Ik heb geprobeerd in de safe mode te komen, maar dat deed hij ook niet. Net als gewoon opstarten hield hij er mee op tijdens het laden. :S
@Arjan: Ga ik nu proberen!
Edit: Werkt ook niet. :S
27 februari 2008 17:36
blingking
TIjdje geleden precies hetzelfde probleem gehad..
ik kon niet in veilige modus komen omdat hij dan ook ging herstarten.. en dat was hetzelfde verhaal als hij gewoon normaal wil opstarten, het enige dat ik eraan kon doen is hem formateren ene opnieuw instaleren. Dat hielp, als het bij jou niet het geval is denk ik ook dat je mobo beetje gaar is :P
27 februari 2008 18:13
keitaro
Ik denk niet dat het mobo het probleem is...
Want het mobo doet allemaal zijn werk om Windows te gaan laden... Het zit dan eerder in Windows zelf iets fout... of met de HDD's die dat gedeelte van Windows proberen te laden...
Want als je mobo gaar is kom je echt niet eens zover aangezien alle hardware al aan gaat en nagelopen wordt voordat het OS geladen gaat worden.
Wat wel zou kunnen zijn is dat een geheugenreepje gesneuveld kan zijn. Dat waar Windows tijdens het laden in wilt gaan schrijven een error geeft.
Ik zou is proberen een Ubuntu (oid) Live CD te pakken en te kijken of je daar gewoon mee kan werken (bureaublad zien etc etc) en daarna met die zelfde live cd een Memtest86+ te draaien.
Als dat allemaal wel werkt en geen geheugen errors boven tafel komt zit het probleem software matig in Windows ergens. Maar mobo is kleine kans.
27 februari 2008 18:17
luccey
Okee, die memtest, hoe lang duurt die?
Ik heb wel eens gehoort iets van een uur of 5. Als dat zo is laat ik hem vannacht draaien. ;)
27 februari 2008 18:20
arjan_sa
Dus hij herstart alleen als je windows probeert te laden vanuit je HDD?
Dan ligt het aan: Je hdd/windows
want als hij wel gewoon goed opstart (met bv liveCD ubuntu) dan ligt het geloof ik niet aan je Mobo.
Draai memtest maar eens idd.
27 februari 2008 18:22
keitaro
[quote=104472]
Hierbij heb je je eigen vraag beantwoord ;)
Gewoon hele nacht... uur of 8... dan zal het wel goed zitten qua mem testen.
27 februari 2008 18:22
luccey
Oke, dus als hij geen errors geeft, moet ik dan gewoon Windows XP opnieuw installeren?
27 februari 2008 18:35
keitaro
[quote=104478]
Mogelijkheid: Ja...
Mijn mening... Nee... ik zou dan gigantisch in me Windows gaan pluizen waar er iets niet goed zit.
Maar dit zou ik alleen bij eigen pc doen om de oorzaak te achterhalen... Bij een klant oid zou ik gewoon herinstal doen en weg is het probleem... althans.. grote kans (als het teminste software matige fout is).
Ik zou ook voor de zekerheid chkdsk draaien (of een geadvanceerdere tool die daar op lijkt) om bad sectors af te gaan op je hdd. Zoals ik al eerder zei, het zou geheugen beschadeging kunnen zijn maar ook hdd beschadiging. Dat die net de data voor Windows laden nodig heeft wat op een bad sector beland is.
27 februari 2008 20:13
luccey
Het is verholpen.
Ik heb vannacht de memtest gedaan, en die gaf geen errors. Toen alles ge-back-upped en daarna een fresh install van XP gedaan. Toen de chkdsk gedaan, ook geen errors. Dus alles is nu weer goed.
Waar het nou aan gelegen heeft weet ik niet precies. Ik denk dat er gewoon wat in de windows installatie verkeert zat. ;)
28 februari 2008 15:50
raymus
[quote=104599]Ik denk dat het een kleine virus is geweest... Ik had er ook last van gehad heb toen alles gescant = internet scan en vloila klaar! Maar mijn voordeel was dat ik in veilig modus kon werken..;)