Het lijkt er echt op dat je zal moeten uitzoeken welke waar hoort, anders blijf je met dit probleem zitten.
Welk merk en type moederbord heb je?, kan altijd even voor je kijken.
25 februari 2008 21:57
koenh
hardware profiel :p
K8n van asus :p
Maar ik heb de cpu koeler + cpu eraf gehaald, maar zonder resultaat. videokaart ook eruit gehaald. ook zonder resultaat.
Iemand nog een idee?
25 februari 2008 22:11
erwin_w
Hardwareprofiel snap ik ook wel, ik zie ook dat je daar schrijft Asus 600serie maar dat brengt geen duidelijkheid.
Dat van die K8N dat staat er niet bij maar er zijn meerdere soorten daarvan zijn.
Dus een beetje meer info over je moederbord kan geen kwaad.
Ja en dat snap ik dus niet, ik heb die atx power switch niet. En je hebt steeds groene witte, zwarte en rode draden, en ik weet dus niet welke aan welke moet. (zwart aan plus bijvoorbeeld.)
25 februari 2008 22:53
erwin_w
Voor een schakelaar/switch maakt het uit hoe je deze aansluit, wat betreft de led's, daar kom je maar op ??n manier achter en ze kunnen best wel tegen een stootje als je ze per ongeluk even verkeerd om aan sluit.
Er wat betreft de ATX power switch, die zal er toch echt moeten zitten, heb je deze niet per ongeluk op iets anders aangesloten?
Vaak moet je simpel redeneren, plus(+) = gevaar = rood (meestal dan)
25 februari 2008 22:56
louwrens
ATX power switch is de pwrswtch, zo staat het op die stekker :P
met die gaat je pc aan
25 februari 2008 23:05
koenh
Ik heb alles aangesloten.
Maar hij doet het nu nog niet. Er komt alleen stroom doorheen (fans draaien), maar verder gebeurt er niks :S
(ps. hoe moet de speaker nou ? ik heb een 4pins stekkertje met aan de buitenkanten een rode en een zwarte draad (in het midden zit niks). hoe moet ik die aansluiten?? ).
26 februari 2008 11:03
erwin_w
Even lezen wat ik geschreven had, de rode = +, dus de rode op de plaats waar +5V staat vermeld.
De middelste zijn loos omdat die ook niet gebruikt worden, je hebt dus twee mogelijkheden maar als je ze aansluit zoals ik beschreef zal het moeten werken en anders draai je hem gewoon om.
(is niet echt moeilijk hoor)
En waarom de pc het nog niet doet, tja als je alles aangesloten hebt zoals beschreven kan daar het probleem niet zitten.
Toen je het moederbord eruit had gehaald, had je de stekker wel uit de voeding gehaald of alleen maar de schakelaar van de voeding omgezet, dan heb je nl. de kans dat er iets beschadigd/defect is geraakt tijdens de ombouw maar wat blijft een vraag.