nee toen ik het moederboard eruit heb gehaald, heb ik de voedings stekker er helemaal uitgehaald, uit de voeding en het moederboard. (alles had ik eruit geplugd).
26 februari 2008 11:12
erwin_w
Klinkt misschien raar maar als je nu alles weer eens loshaald (ik weet het is extra werk) en ??n voor ??n alles weer aansluit, vergeet de connectoren niet te merken, en daarna checked of het misschien werkt. (je hebt geen voedingsconnectoren vergeten aan te sluiten, je hebt zo'n grote en vaak ook een kleine connector voor de voeding?)
Of het lijkt er op dat je iets over het hoofd hebt gezien of er is daadwerkelijk wat defect geraakt (vraag mij niet wat, kan van alles zijn)
26 februari 2008 11:25
koenh
ja ik heb zo'n grote pin connector (gok 14 ofzo) en een 4 pin connector.
Ik zal wel proberen om alles opnieuw aan te sluiten
Ik heb hem net helemaal kaal opgestart (zonder ram etc etc)
met alleen hardeschijf cpu en moederboard, en nog geeft die geen piep of wat dan ook.
Is me moederbord nu kapot?
26 februari 2008 11:44
louwrens
die voor je mobo is 20 of 24 pins :P
en die 4 pin is voor je cpu
speaker maakt eigenlijk niet uit hoe je m aansluit.
26 februari 2008 11:47
koenh
Juist ja :p
Maar is me moederboard nu kapot?
26 februari 2008 11:52
erwin_w
Nou, hij zou in ieder geval al een systeemgeluidjes moeten geven omdat je RAM-geheugen er niet in zit.
Het lijkt er sterk op dat je mobo defect is geraakt, die dingen kunnen we op afstand moelijk voor jou bepalen natuurlijk.
Wat je nog als extra zou kunnen doen is meten op de voedingsconnectoren of je daar wel spanning op hebt staan, dan kan je in ieder geval uitsluiten of het aan de voeding ligt of je mobo.
26 februari 2008 12:16
louwrens
ik meende dat Asus mobo's een ledje op het mobo hebben.
onze K8 bord iig wel, kijk eens of die brand
26 februari 2008 12:26
koenh
ja die brand wel. dat ledje.
26 februari 2008 12:29
louwrens
heb je de speaker nou al aangesloten?:P
haal het mobo eens uit de kast en leg het op de mobodoos op je bureau.
met alleen de cpu erin, hij zou dan moeten piepen, omdat er geen geheugen in zit.
26 februari 2008 13:10
martensupport
Het zou kunnen dat de processor koeler er niet helemaal recht op zit, waardoor de computer niet aan gaat (heb ik bij mijn eerste zelf gebouwde pc ook gehad). Dus kijk even of de koeler er goed recht opzit en nergens anders contact mee maakt ;)