Ik heb vanmiddag de cooler erin gezet (zalman.), en ik moest dus het moederbord eruit slopen.
Nou, toenet alles weer geplaatst, alles weer erin gedrukt (kabels).
Maar nu moet ik de kabeltjes van de speaker, led, en de reset knop (aan uit knop).
Maar als ik de stroom stekker erin doe, Gaat die aan. Maar je komt niet verder dan de fans.
(geen bios, en geen videokaart. (beeldscherm aangesloten)).
enig idee, wat het probleem is, waarom die niet wil opstarten?
25 februari 2008 21:06
zone
sluit alle kabeltjes nog eens opniew an en blaas er eens in fzo ? mss is er wat stof ingekomen .
OF mss is je voeding hoofdkabel niet goed aangesloten .
25 februari 2008 21:09
erwin_w
Ik kan niet geheel en precies volgen wat je nu bedoelt, je maakt de zinnen niet correct af waardoor er wat verwarring ontstaat.
Zou je het bericht even willen checken en dan correct vermelden, dan weten we precies wat je bedoelt.
Ik snap dat na het in elkaar zetten van je pc deze niet volledig werkt, maar daarna is het spoor een beetje bijster geworden.
[offtopic]Misschien dat het aan mij ligt maar ik vind de laatste tijd dat de schrijfwijze die gebruikt wordt hier niet echt grandioos te noemen is, misschien de volgende keren eens het bericht goed doorlezen voordat je op 'opslaan' klikt, scheelt een hoop misverstanden (betreft hier een algemene opmerking), ik maak ook wel eens een schrijffoutje maar soms kan ik bepaalde vragen niet goed samenvatten.[/offtopic]
25 februari 2008 21:09
koenh
Nou,
Vanmiddag heb ik een nieuwe koeler gehaald, en toen moest ik het moederbord eruit halen. Dat had ik gedaan en toen mijn koeler erop gezet.
Daarna het moederbord er weer ingezet, vastgeschroefd, en alle kabels aangesloten.
Alleen de kleine kabeltjes van de led, speaker, en de reset. (moederbord handleiding is onduidelijk :p )
Maar, als ik nu de stroomkabel aan de achterkant van mijn pc erin stop. Gaan de fans draaien, en gebeurt er verder niks.
ik heb toen de pc uitgezet (knopje op de voeding) en toen beeldscherm eropaan gesloten.
Toen weer aangezet(knopje op de voeding).
Alleen de fans gingen weer draaien.
En je ziet op het beeldscherm niks. Ook niet het videokaart beeld.
Wat kan er nu het probleem zijn.
(@ erwin_w, zo beter?? :p )
25 februari 2008 21:13
erwin_w
@Koenh, dit is zeker beter maar dit had toch in ??n keer gedaan kunnen worden?
ik bedoel dit niet persoonlijk hoor, maar dit gebeurt nl. veel te vaak vind ik.
Nu weer ontopic, je weet dat je nooit stekkers en connectoren aan moet sluiten als de stekker nog in de voeding zit, alleen de schakelaar omzetten bied geen garantie dat er geen spanning op de voeding blijft en afgaat naar het moederbord e.d.
Heb je zeker alles correct aangesloten zoals het zat en niet vergeten, of iets per ongeluk gewisseld?
25 februari 2008 21:18
koenh
alles zit correct. alleen die speaker, en reset etc niet. (zitten helemaal niet aangesloten)
25 februari 2008 21:19
erwin_w
En als je die nu eens aansluit?
Is de connector van je aan/uit-knop ook aangesloten, misschien dat die nog loshangt ergens.
Ik lees dat je de stekker in de voeding stopt en dat daarna de fans gaan draaien maar je schrijft niets over het aan- en uitzetten van je pc middels de powerknop, gebruik je die niet soms?
25 februari 2008 21:21
koenh
jawel die gebruik ik wel, maar die werkt niet. aangezien ik die stekkertjes er niet in kan krijgen.
(handleiding van moederbord is heel onduidelijk.)
25 februari 2008 21:22
erwin_w
En dat zou nou net het euveltje kunnen zijn.
Je vond de handleiding niet echt duidelijk maar heb je dan wel de kabeltjes/connectoren genummerd en genoteerd zodat je precies weet welke connector waar heeft gezeten? Ik vermoed van niet.
In ieder geval een tip 'nummer je connectoren/kabels' voordat je de boel uit elkaar haalt.
En dan nog, die stekkertjes hebben er toch ook op aangesloten gezeten, waarom passen ze dan niet?
25 februari 2008 21:24
koenh
Ze passen wel, maar ik heb geen idee welke waar moet!