Hallo allemaal
Ik heb een PC die al een tijdje meegaat.
Ik heb er nu Windows XP PRO op geinstaleert maar het geluid geeft een konstant getik.
Ik heb alle updates gedownload maar niets is verandert.
Ik kan ook geen geluid afspelen. Dan volgt een ssteemfout.
Kan iemand mij helpen?
24 februari 2008 16:53
louwrens
als je nou eerst wat meer verteld over je pc specs.
24 februari 2008 18:46
erwin_w
Weer een beetje jammer, zou je eerst eens even je hardware-profiel willen invullen dan weten we waar we het over kunnen gaan hebben, dit blijft even giswerk.
Als je bij je apparatenbeheer kijkt in WinXP, staat de geluidkaart daar goed geinstalleerd, dus zonder uitroep -of vraagteken?
Zijn de laatste drivers geinstalleerd, zo nee doet dan maar eventjes.
Lijkt er op dat of iets niet goed of helemaal niet geinstalleerd is.
24 februari 2008 19:24
berre
ik heb geen geluidskaart maar er is wel geluid via het moederbort
24 februari 2008 20:11
erwin_w
[offtopic]Nogmaals een verzoek, vul even je hardware-profiel in A.U.B.[/offtopic]
Als je geen geluidskaart in je pc hebt zitten en alleen maar geluid uit je speakertje van je pc dan zou het volgende kunnen zijn:
1. bij geluidseigenschappen, dus dubbelklik op het luidsprekertje in je system-tray, eens kijken of daar niets aangevinkt staat.
2. misschien is er in de je BIOS een optie om je systeemspeaker uit e schakelen misschien.
Een driver zal je hiervan niet kunnen vinden denk ik, maar ja zonder ingevulde specs weten we nog weinig.
24 februari 2008 20:19
lbjornl
Hij bedoelt een onboard kaartje hea :P.
24 februari 2008 20:42
erwin_w
[quote=104055]
Quote van Lbjornl op 24 Feb 2008 20:42
[quote]Hij bedoelt een onboard kaartje hea [/quote]
@Lbjornl, waar zie je mij nu voor aan zeg, hij geeft hier aan dat hij geen geluidskaart heeft en als je zo'n ding op het moederbord hebt zitten dan heet dat een geluidskaart (onboard), en die heeft hij niet schrijft hij.
Maar het kan ook zo zijn dat Berre niet echt duidelijkheid brengt is zijn topic.
1. Zit er nu wel of geen geluidskaart op of in?
2. wat bedoel je nu precies dat er geluid uit je moederbord komt, dat kan net zo goed een systeemspeakertjes zijn.
Als je een onboard-geluidkaart hebt dan zal je op de cd van je moederbord moeten kijken of anders op de website van het fabrikaat, daar zal vast wel een driver te vinden zijn.
Lijkt mij handiger om eerst de antwoorden van Berre af te wachten met wat hij tot nu toe gedaan heeft buiten hetgene wat hij in zijn eerste bericht heeft vermeld en wat er gevraagd is tot nu toe.
24 februari 2008 21:16
lbjornl
@erwin: volgens mij krijg je hellemaal GEEN geluid als je niets van geluidskaart hebt. Dus wss heeft hij wel een geluidskaart maar dan een onboard. Heb nog nooit een pc gezien zonder onboard of .... Of ben ik toch mis :P
25 februari 2008 16:22
ali
Komt het door je speakers ? Ik heb denk ik zelfde als jij, maar komt door mijn speakers.
25 februari 2008 16:24
erwin_w
@Lbjornl, soms komt het wel eens voor dat er in een pc-kast een kleine systeemspeakertje zit die (als dat is ingeschakeld) een beetje geluid kan produceren waaronder een vervelend getik zoals de poster beschrijft.
Tegenwoordig komen die kleine speakers nauwelijks voor dus jou antwoord kan ik mij goed voorstellen.
Ik kan van deze plek niet zien of er daadwerkelijk een klein speakertje in zijn pc zit.
Beetje geschiedenis nu Jaren terug waren er zelf computers zonder geluidskaart en alleen maar een speakertje, denk aan de XT8086 en XT8088 e.d., door het plaatsen van een geluidskaart (vroeger was dat een ISA-slot, oeh erg als ik zo praat zeg) had je dus geluid via de externe luidsprekers.