@Bs, je hebt nu juist een discussie gestart want hier gaan mensen nou op in(A) :P
@Ts, Weetje zeker dat je Pci-Ex16 poort ook X16 ondersteunt(qua snelheid)? Anders is het zonde van je geld, Verder, kijk hoeveel watt je voeding heeft, als dat niet voldoet aan de waarden van de graka zou je die maar eerst kopen (een voeding) en daarna pas een graka;)
20 februari 2008 20:16
vipijsje
Heb geen SLI nee maar ik zal binnenkort wel even mijn PC openen...
Heb dit Topic van een andere Forum doorgelezen en daarbij zegt iemand dat een Dell Dimension E520 geen ATI Radeon HD3870 aankan...
Maar staat er wel bij dat iemand een nVidia GeForce 8800GT in zijn PC heeft.
Zelf zou ik mijn Grafische Kaart bij Komplett.NL willen bestellen en is hier een lijstje te vinden van allemaal PCI-Express Grafische kaarten...
Zelf denk ik dat deze Grafische Kaart het beste is maar dat weet ik niet 100% zeker...
Want DirectX 10.01 klinkt wel aantrekkelijk. ?|?)
20 februari 2008 21:24
lordievader
Inderdaar de HD 3850 is ook een goede kaart, ik heb hem zelf ook en ben er zeer tevreden mee. Kan nu de meeste games gewoon op full draaien, en is ook niet al te duur.
20 februari 2008 21:37
vipijsje
Ben zelf wel een Gamer en speel Crysis met een FPS van 20 tot 30 wat ik zelf niet had verwacht...
En de ATI Radeon HD 3850 lijkt mij een toffe Grafische Kaart dus waarschijnelijk ga ik die ook nemen...
Verdere reacties zijn welkom, maar tot nu toe denk ik dan toch om eind Maart / begin April de ATI Radeon HD 3850 te nemen.
Verder heel erg bedankt namens mij en een maat van mij.
Want hij was ook van plan om binnenkort een nieuwe Grafische Kaart te kopen.
20 februari 2008 21:44
blacksorcerer
Blijkbaar is er in je PC niet genoeg ruimte voor een dual-slot grafische kaart (althans dat kan ik opmaken uit dat topic dat je aangeeft) en heb je dus een 'platte' kaart nodig (die een lage koeler heeft). Die zal er denk ik ook wel voor de 3850/3870 zijn, ligt aan de fabrikant en het model.
De kaart die jij aangeeft is zeker niet de beste kaart, v??ral niet als we het hebben over ene budget van 400 euro ;)
Nu hoef je die 400 euro natuurlijk niet pers? allemaal uit te geven, want dan zou je een 3870 X2 kunnen kopen, maar die zal dan zeker ook niet passen (die heeft maarliefst 2 GPU's en moet die ook allebij voldoende koelen). Dus naar mijn mening (en wat ik opmaak aan de hand van benchmarks en de Pricewatch) is de 8800GT op dit moment de beste keuze door de uitstekende prijs/prestatie verhouding.
Een 8800GTS (de G92 core versie) of de 8800GTX komen misschien ook nog wel in aanmerking, maar die prijs/prestatie verhouding gaat dan wel weer wat achteruit (maar de prestaties zijn wel weer wat beter als de 8800GT).
De 3870 van ATI is ook nog wel een mooie keus, vooral ook vanwege zijn prijs die het ook een goede prijs/prestatie maakt, maar de 8800GT verslaat de 3870 (en 2x 8800GT in SLI verslaan een 3870 X2 of 2 losse 3870 in CF).
De 8800 Ultra is momenteel de beste single gpu graka, maar dat is dan ook duidelijk te zien aan zijn prijs, en zijn alleen interessant als je teveel geld hebt (a)
DirectX 10.1... tja dat zal je nog lange tijd niet nodig hebben, maar ik neem aan dat je toch aardig wat jaartjes vooruit wil met je kaart, dus het is mooi meegenomen. Momenteel zijn ook gewoon alle games die zeiden DX10 only te zijn, toch gebleken gespeeld te kunnen worden op DX9, en de meeste games zijn nu zelfs nog gewoon DX9 en niet eens de mogelijkheid tot extra grafische hoogstandjes middels DX10.
20 februari 2008 21:45
vipijsje
Maar zou ik Crysis ongeveer wel op Medium / High kunnen spelen met een ATI Radeon HD 3850 ?
En zou ik dan toch voor deze Grafische Kaart moeten gaan die mij eerlijk gezegt wel tof lijkt.
20 februari 2008 22:13
louwrens
[quote=103841]
dies idd niet slecht, een silent fan erop voor nog wat extra koeling en klaar
20 februari 2008 23:00
danox!
Vipijsje, juich maar niet te snel, want je voeding zal zeker het probleem zijn!
Ik heb wat gegoogled en toen zag ik op verschillende sites dat er een voeding van 305 Watt inzit, dat dus zeker niet genoeg is voor de genoemde kaarten, dat is volgensmij nog niet eens genoeg voor een Nvidia 8600 serie.
Dat die voeding maar 305 Watt is, is ook wel te begrijpen, want je huidige kaart heeft niet zoveel nodig.
Dus zoek maar eerst een nieuwe voeding. Aangeraden, minimaal 450 Watt, van een A-merk.
21 februari 2008 10:19
keitaro
Niet alleen hoeveelheid watt is belangrijk. Ook de A op de 12 volt lijnen.
Zo heb ik een 620 watt voeding liggen. Maar die heeft maar 11 A op 12 volt lijn wat dus bagger is...
21 februari 2008 10:31
danox!
Oke, maar laten we het er over eens zijn dat 305 Watt zowiezo al te weining is met wat voor A op de 12 volt lijnen dan ook..??:O