[quote]Owja? Dat zie ik dan de volgende keer bij zo'n uitspraak graag gesteund door een linkje
Anandtechs benchmarks zeggen toch wat anders: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3209&p=5
(Directe vergelijking van 3870 X2 en 8800GT-SLI)[/quote]
Dat de X2 is niet sneller is komt dat de drivers daarbij het probleem zijn. 2 3870's in CrossFire zijn net even iets sneller als 2x 8800GT in SLI.
Ok, van voeding heb ik helemaal geen verstand...
Zelf was ik van plan om een Grafische Kaart te kopen + 2GB DDR2 Ram + Voeding...
Zouden jullie mij kunnen helpen met de voeding, want daar weet ik dus helemaal niks van af en zou het heel erg fijn zijn als iemand mij een paar linkjes kon geven van een voeding die maximaal ?150,- is.
Persoonlijk zou ik heel graag deze Grafische Kaart willen kopen en als ik daarbij betere voeding bij nodig heb, geen probleem.
21 februari 2008 16:27
masterwillems
kan je beter voor de 8800GT gaan net iets betere prestatie en scheint ook nog mee te kunnen met de 9800
iets wat ik zou aanraden:
vers van de perse benchmark, met verschillende GPU's: link
21 februari 2008 17:47
vipijsje
Zoals ik al eerder had verteld heb ik helemaal geen verstand van de 'voeding'.
Van RAM-WerkGeheugen heb ik wel verstand en weet ik al welke ik zou nemen.
Maar kan iemand misschien uitleggen hoe ik zo'n voeding inbouw?
En zelf zou ik mijn PC iets beter willen upgraden qua Grafische Kaart want ik wil wel dat mijn PC een jaar of twee mee gaat...
En daarom zou ik er graag DirectX 10.01 op een Grafische Kaart willen hebben...
21 februari 2008 18:15
lordievader
Het is BTW DX 10.1 i.p.v. 10.01 en alleen de HD3xxx serie van ati ondersteund dat nog, of de nieuwe 9 serie van nVidia het ook ondersteund weet ik niet.
21 februari 2008 19:01
louwrens
[quote=103883]
nope zie link(A)
21 februari 2008 19:04
vipijsje
Ok, mijn PC heeft 305 Watt maar een maat van mij heeft 350 Watt en heeft een XFX nVidida 8800 GTX XXX Edition...
Dus is het heel erg nodig om mijn Watt up-te-graden want ik heb de helaas geen verstand van...
21 februari 2008 19:22
blacksorcerer
Dan moet je toch echt even de pc openmaken, en kijken welke type/model voeding het is, en het liefst meteen het tabelletje met amp?res (op een sticker op je voeding) overnemen en hier vermelden ;)
Het gaat vooral om het aantal amp?res op de +12v lijnen.
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3209&p=12
Reviews behandelen (vooral bij high-end) meestal ook het energieverbruik, en bij de high-end kaarten als 8800GT en 3870 denk ik dat je nou eenmaal tekort zult komen aan wattage, ongeacht het aantal 12v lijnenen de amp?rage daarvan. De 3850 lijkt maar een klein verschil t.o.v. de 3870, echter wijkt deze toch behoorlijk af qua prestatie (maargoed daar betaal je dan ook weer een stuk minder voor) maar heeft ook een stuk minder power nodig uit je voeding (kan je ff uit een review opzoeken, of bij een fabrikant van 3850 kaarten of de gpu's ervan).
21 februari 2008 19:45
louwrens
een HD3850 is al een stuk sterker dan een 8600GTS
de HD3870(x2) onwed nu met de nieuwe driver de GTX en GT