Beste Tweakers,
Zelf ben ik van plan om binnenkort een nieuwe Grafische Kaart te kopen.
Maar mijn kennis op het gebied van Grafische Kaarten is niet bepaald hoog...
Daarom vraag ik of jullie mij zouden kunnen helpen.
Zelf heb ik een Dell Dimension E520 en weet dus niet welke voeding ik heb.
Momenteel heb ik een ATI Radeon X1300/1550 Series.
De maximale prijs van de Grafische kaart is € 400,-
Allersnelste kaart op de markt, en nog onder je budget.
20 februari 2008 17:03
louwrens
Ik zou voor een HD3870 gaan
20 februari 2008 17:57
rubenus
Heeft jouw pc wel een PCI-Express slot? Mijn ervaring is namelijk dat er vaak geen slot aanwezig is bij de meeste Dell Pc's
20 februari 2008 17:58
danox!
Die voeding zou denk ik niet genoeg zijn voor de aangegeven kaarten, want meestal zijn die voedingen in standaard computers niet zo hoog.
20 februari 2008 18:07
vipijsje
Ja mijn PC heeft een PCI-Express ?16 Slot Rubenus.
Qua voeding denk ik niet dat het een probleem zal zijn...
Misschien is dit handig om te weten...
[list]
Manufacturer: Dell Inc.
Processor: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz (2 CPUs), ~2.4GHz
Memory: 2046MB RAM
Hard Drive: 320 GB
Video Card: Radeon X1300/X1550 Series
Monitor: Dell 1907FP(Analog)
Sound Card: Luidsprekers (SigmaTel High Definition Audio CODEC)
Speakers/Headphones: Fatal1ty Gaming Headset
Keyboard:USB-hoofdhub
Mouse: USB-hoofdhub
Mouse Surface:
Operating System:Windows Vista? Home Premium (6.0, Build 6000) (6000.vista_gdr.071023-1545)
[/list]
En is Asus een goed merk voor Grafische Kaarten of is Sapphire beter?
20 februari 2008 18:52
masterwillems
sapphire>Asus kwa grafiese kaarten
ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen dat die voeding een 8800 aankan omdat ik niet weet wat er in zit.
20 februari 2008 19:04
blacksorcerer
Asus en Sapphire zijn allebei prima merken, enige waarin de bekende videokaartfabrikanten tegenwoordig nog echt in verschillen zijn de service/support en de extra's die je bij een kaart krijgt.
Als je zo'n high-end kaart gaat kopen, zou ik toch eerst nu al even je pc openschroeven, en op de sticker op de voeding kijken hoeveel Watt de voeding is en hoeveel amp?re per +12v lijn beschikbaar is.
De 3870X2 is nu waarschijnlijk inderdaad de beste videokaart beschikbaar, maar ik denk (en die conclusie trek ik omdat ik aardig wat benchmarks ervan heb gezien en ook al eens vermeld op het forum) dat de 8800GT je wel meer prestatie/euro levert. Gezien je Dell desktop, zal je hoogstwaarschijnlijk geen SLI moederbord hebben, anders zou je voor minder dan 400 euro 2x 8800GT kopen en in SLI zetten, dat is sneller dan de 3870X2 (a)
20 februari 2008 19:07
rubenus
[quote]anders zou je voor minder dan 400 euro 2x 8800GT kopen en in SLI zetten, dat is sneller dan de 3870X2[/quote]
Dat is het niet hoor, Crossfire is al wat verder dan SLI op dit moment, SLI laat nu nog teveel liggen om 2 3870's bij tw kunnwn houden. Niet dat CF voor 2x zoveel snelheid zorgt, maar het werkt wel beter als SLI. Benchmarks zeggen hetzelfde.
20 februari 2008 20:00
blacksorcerer
[quote]Benchmarks zeggen hetzelfde.[/quote] Owja? Dat zie ik dan de volgende keer bij zo'n uitspraak graag gesteund door een linkje ;)
Anandtechs benchmarks zeggen toch wat anders: [url]http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3209&p=5[/url]
(Directe vergelijking van 3870 X2 en 8800GT-SLI)
@Vipijsje: als je zelf niet veel weet van grafische kaarten kan je het beste gewoon benchmarks bekijken, die leveren je over de prestaties in ieder geval een zo objectief mogelijk beeld.
[quote]@Bs, je hebt nu juist een discussie gestart want hier gaan mensen nou op in[/quote]@Arjan_sa hieronder: waarom moeten mensen daarop ingaan, ik geef alleen een link die gewoon het tegendeel bewijst in de vorm van benchmarks, die niet zomaar een klein verschilletje in de performance laten zien, maar een zeer duidelijk overwinning van de 8800GT in SLI op de 3870 X2. In mijn mening heeft de TS meer baat bij een review met benchmarks dan een niet-met-resultaten-ondersteunde uitspraak.
Dus waarom nog een discussie? Anandtech is in het 'wereldje' van reviews ook geen onbekende ofzo