Ik wil een infrarood verbinding maken voor een laptop.
wij hebben een Linksys compact Wireless G USB Adapter
en wij hebben op deze laptop windows xp.
wij hebben hier wel een programma naar hij vind niks alsof hij de usb adaptor niet pakt?
12 februari 2008 19:46
blacksorcerer
Ik neem aan dat je gewoon een draadloze, en niet infrarood, netwerk/internet verbinding bedoelt?
Heb je de handleiding gelezen die erbij zat (of even downloaden van de fabrikant zijn site)?
12 februari 2008 19:52
erwin_w
Is het een nieuwe of een 2e handse router?
1. Mocht het een 2e handse zijn dan bestaat de kans dat de SSID nog is ingeschakeld en verborgen is, vraag dan eens bij diegene van wie die is geweest wat de SSID en WEP/WPA-code is.
Vul die code in op je laptop (zie hiervoor de handleiding)
Lukt dat niet reset de modem/router eens (staat in de handleiding)
2. Is het een nieuwe router?
Dan zou alle gegevens/info voor het instellen in de handleiding moeten staan.
NB, check ook even of de WiFi aan staat op de laptop, kan meestal met een schuifknopje of toets in- en uitgeschakeld worden.
Oh ja, een infrarood-netwerkverbing is bij mijn weten niet mogelijk, is alleen voor data-communicatie tussen twee aparaten (bv. printer/PDA/GSM enz.)
Normaal gesproken kan je wel Netwerken vinden en dus verbinding maken
Maar hij vind geen netwerken en deze laptop is van mijn vaders werk dus heeft die USB het wel gedaan.
Wie kan mij verder helpen?
13 februari 2008 17:52
marijn100
Het is in iedergeval geen infrarood :P Maar Wireless G, ik denk dat het type nummer van die stick WUSB54GC is toch?
13 februari 2008 18:25
davy16
het is inderdaad een Wireless G met type nummer WUSB54GC
kan jij deze?
14 februari 2008 15:54
erwin_w
Misschien een overbodige vraag maar is de USB-adapter wel correct geinstalleerd?
Dus eerst de software/driver installeren en daarna de USB-adapter aansluiten (niet andersom)
Misschien eens een andere USB-poort proberen mits die aanwezig is.
14 februari 2008 16:11
davy16
de USB adapter is goed geinstalleert maar de Laptop maakt geen automatische verbinding aan en dit doet de computer wel ?
En kan het liggen aan Windows xp proffessional?
want op de gewone pc hebben wij Windows xp Home edition ?
15 februari 2008 15:37
bj farmore
Hij maakt niet automatisch een verbinding aan maar wel handmatig dan?
15 februari 2008 16:01
erwin_w
Het soort OS maakt niet (hier dus Home versus Pro).
Een verbinding dien je altijd eerst handmatig in te stellen, daarna kan je pas aangeven (bij de eigenschappen/opties) of deze direct en automatisch moet verbinding zodra de zender (hier genoemd jou router/modem) in de buurt is.
Hij zal uit zich zelf nooit automatisch een verbinding maken als je eerst niets aangemaakt hebt.