Ik heb zojuist mijn nieuwe Asus EN8600GTS Silent binnen, nu heb ik mijn oude VGA drivers gedeinstaleert, de kaart vervangen en daarna de nieuwe drivers geinstaleer.
Maar nu krijg ik elke keer als ik mijn pc aanzet de volgende melding: Can not find graphics card information.
ook kan ik niet meer naar het Vista Premium kleurenschema.
ik heb de allernieuwste drivers geinstaleerd vanaf de automatische update functie in Apparaatbeheer dus daar zal het niet aan liggen.
Licht het aan me voeding dat de kaart het niet naar behoren doet, hij herkent hem wel ni de apparaatbeheer maar niet in Everest.
Iemand een oplossing, ik vond die kaart toch iets te duur om hem niet optimaal te kunnen gebruiken
Alvast bedankt.
06 februari 2008 20:42
knarf
Dat gaat hem niet worden met die kaart, nieuwe voeding kopen van 45 eurios
06 februari 2008 20:54
masterwillems
[quote=102641]
waar heb jij het nou weer over :S sry maar vind het een beetje een vaag antwoord.
anyways spongerob, jou voeding is 300 watt je mist dus 100 watt, ik zou eens kijken bij www.azerty.nl voor een andere voeding (rond de 50 tot 80 euro is denk ik wel goed)
A merken:
Coolermaster
Corsair
Antec
be quiet
zalman
thermaltake
06 februari 2008 20:59
spongerob
*daarom hou ik ook zo van TW je heb zo heerlijk snel antwoord (A)*
Of het ligt aan je voeding, of het ligt aan je moederboard ;).
Maar je mobo haalt denk ik wel pci-e x16(Snelheid!, dus niet grootte van lane)..
Werkt die kaart wel bij andere pc's?
06 februari 2008 21:20
easyboarder
Ik vind dat we eerst dingen moeten proberen die GEEN geld kosten.
je zegt net dat je de nieuwste drivers binnengehaald hebt via Windows update.. heb je dan ook echte nvidia drivers? of Microsoft namaak zooi? Als het microsoft drivers zijn kan dat je probleem al zijn. je zou het niet zeggen maar het kan erg veel verschil maken. Kijk hiervoor in apparaat beheer.
Dan over een eventuele andere voeding;
Als je een voeding koopt, koop dan geen honkiebonkie merk (zoals in je link). een goede voeding zorgd voor een stabiel systeem, en in de regel kun je dat aan de merken en de prijs zien. ik raad je die voeding af in elk geval, beter 50 euro uitgeven en iets goeds hebben, dan 20 weggooien.
Als je kijkt wat er voor reacties op die voeding gegeven worden alleen al:
Daarnaast heeft hij een 20 pins ATX stekker, terwijl de meeste moederborden tegenwoordig 24 pins nodig hebben. Dit alles naast het feit dat hij erg weinig kabels en dus aansluit mogelijkheden heeft.
naar wat ik van mensen (en collega's in pc winkel) gehoord heb, is dat Antec ook goede voedingen maakt. Dus raad ik aan deze te nemen als je relatief weinig geld uit wilt geven:
Heb rond gekeken en hij krijgt betere beoordelingen dan de voeding die jij uit koos.
Goed kijken voor je iets koopt. Hoop dat je er iets aan hebt.
EasyBoarder
EDIT:
Hij is bij Azerty het goedkoopste (47 euro), heb hem op andere sites voor b.v. 66 euro en 75 euro gezien.
07 februari 2008 03:01
masterwillems
[quote]Ik vind dat we eerst dingen moeten proberen die GEEN geld kosten.
je zegt net dat je de nieuwste drivers binnengehaald hebt via Windows update.. heb je dan ook echte nvidia drivers? of Microsoft namaak zooi?[/quote]
daar hoef je je geen zorgen om te maken aangezien microsoft zins windows vista uit is drivers van ati.com en nvidia.com haalt
07 februari 2008 07:14
spongerob
@ arjan, kep geen andere pc waar ik hem op kan testen, de pc van me vader heeft al geen PCIe 16x slot meer :P
@ easy, ik heb eerst met de bijgeleverde CD de drivers geinstaleerd, daarna kreeg ik al de melding in apparaatbeheer da er een fout was opgetreden bij het uitvoeren...
07 februari 2008 09:01
knarf
Dan zijn waaarschijnlijk de drivers neit goed geinstalleerd
07 februari 2008 09:09
arjan_sa
@Spongerob, je kan 'm laten testen in de winkel waar je 'm hebt gehaald.
En als het ee online winkel was, kan je aan de lokale pcboer heel lief vragen of hij hem ff wil testen.