Heb je een firewall in je router? en staan daar de poorten in open. Ik kan me voorstellen dat als die dicht is dat dan de programma's via alternatieve routes proberen het internet te bereiken en zo het verkeer te veel belasten. Het gaat ook niet alleen om de snelheid maar ook om het max aantal connecties.
EDIT: @ lbjornl: onder uTorrent werkt het ook niet, dat is ook een licht programma.
Maar heb je nog firewalls op je pc die misschien een beveiliging hebben ingeschakeld ofzo:S... of andere beveiligingen heel zwaar gezet?
En kun je nog wel pingen dan? Misschien kun je ook even een alternatieve browser proberen. Ik weet niet of het helpt maar ik noem nog maar wat laatste redmiddelen op;).
08 februari 2008 20:08
samuel
EN hij zei ook dat Utorrent niet werkt...
dusjh
08 februari 2008 20:08
paul
ik heb een poort openstaan in mijn router, voor hij moeilijk ging doen werkte het prima. ik heb het bij alles dus ook als ik een andere browser gebruik
hier is een link naar een forum met het zelfde probleem, maar ook geen oplossing.
Er staat wel een oplossing, een persoon had de firmware van zijn router geupgrade. Toen was het weg.
Maar verder had die topicstarter ook last van dat MSN niet werkte, dat heb jij nog niet. Maar misschien kun je dan nog een nieuwere firmware proberen.
klopt dat had ik idd ook al gelezen, trouwens bedankt voor de hulp. heb al beetje rondgekeken voor het update van de firmware maar is dat niet heel link?
in elk geval ga ik het maar wel doen.
dit is hoe het moet:
Sla het firmware bestand op op uw computer (bijv. op het bureaublad).
Sluit de WL-122v2 aan met een kabel (!!) <--- wat bedoelen ze hier mee, gewwon internet kabel?
Open http://192.168.1.1 in Internet Explorer.
Log in met gebruikersnaam/wachtwoord
Open Toolbox > Firmware upgrade
Klik op 'Browse'
Selecteer uw firmware bestand
Druk op OK, en vervolgens op 'Start upgrade'
Zodra de upgrade procedure voltooid is, kunt u de router resetten, en vervolgens weer opnieuw instellen voor uw internetverbinding.
08 februari 2008 21:00
bj farmore
Ja bedraad, je moet het niet via een draadloze client doen. Hij haalt de firmware van je pc, en terwijl hij dit doet kan het wireless worden uitgeschakeld en kan hij de firmware niet verder uitvoeren. Waardoor de update mislukt en inderdaad dan is je router hoogstwaarschijnlijk waardeloos. Dus doe het met een bedrade client. En voor de rest volg de instucties goed.
08 februari 2008 21:02
louwrens
ze bedoelen dat je niet moet gaan updaten als je op WLAN zit :P
je moet dat doen met een pc aan het draad.
back-up je settings wel, die moet je na het updaten weer invoeren ;)
08 februari 2008 21:02
paul
oke bedankt, en moet ik zit nu al gewoon op de kabel en samen met wat andere computers kan ik dat zo laten of moet ik echt alleen verbonden zijn met de update computer?
08 februari 2008 21:05
bj farmore
Dat weet ik niet, daar zegt de site niks volgens jouw stukje. Maar je kunt altijd voor de zekerheid gewoon die anderen uitpluggen, het kan nooit veel werk zijn ze uit de router te halen;).
08 februari 2008 21:30
paul
ik heb de firmware geupdate maar geen reslultaat, nog steeds zodrat ik utorrent opstart internet naar de knoppe.