Internet stopt bij opstarten Azureus
februari 2008
-
paulBeste mensen,
Zoals de titel van dit topic ongeveer samenvat heb ik een internet probleem. voordat ik er overbegin, ik heb goed gezocht op google naar dit probleem en heb het een enkele keer zien langs komen, maar nergens een oplossing.
Ik heb tijdje geleden geprobeert te portforwarden voor azureus, heb toen niks verandert en de portfowarding istellingen verwijdert toen ik merkte dat ze niet werkten.
Ik heb toen ook wat verandert in de instellingen van Azureus, weet niet meer precies wat.
Nu heb ik het volgende probleem:
Bij het opstarten van Azureus, stopt mijn internet er mee, websites laden niet meer. Echter is het zo dat aplications als Msn wel gewoon blijven door werken. alles wat dus openstaat en internet gebruikt blijft werken en dus het openen van een nieuw netwerk vragent iets, zoasl een nieuwe webpagina lukt niet. Als ik Azureus afsluit blijft het probleem zich voordoet totdat opeens het internet het doet. Mestal duurt dat rond de 10 minuten.
omdat ik toch het idee had dat het aan mijn router lag heb ik deze gereset. stroom er af, 30 seconden reset button ingedruk gehouden, en daarna eerst mee moden en daaarna de router weer op stroom gezet. Ik heb een wl-122v2 router. (staat niet op portforward,com en de wl-122 is heel anders)
Dus nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Overigens lukt het me wel te donwloaden met uTorrent die ik voor de gelegendheid er op heb gezet maar die werkt ook niet naar mijn behoren.
Help help dus, alvast bendakt.02 februari 2008 13:23 -
davy16Dan komt het misschien wel door Azureus misschien eraf gooien?02 februari 2008 13:50
-
paulAls je bedoelt dat ik het eraf moet gooien en dan weer instaleren, heb ik al gedaan en werkt niet.02 februari 2008 14:00
-
davy16umm dit bedoelde ik inderdaad;)
Misschien alle instellingen goed nakijken?
en maak een screen van je instellingen kunnen wij effies kijken02 februari 2008 14:04 -
lordievaderProbeer eerst eens de MTU te veranderen, ik had in vista ook problemen met internet als azureus aanstond. Toen heb ik de MTU veranderd naar 1450 i.p.v. auto. En dat werkte voor mij, neem niet klakkeloos deze waarde over maar neem zelf een waarde die werkt.
[quote]To find the proper MTU Size, you?ll have to do a special ping of the destination you?re trying to go to. A destination could be another computer, or a URL.
1. Click on the Start button, then select the Run option.
2. In the ?Open? field type in command (If you?re using Windows 2K/NT/XP use CMD instead).
3. Once the window opens, you?ll need to do a special ping. It should be formatted:
ping [url] [-f] [-l] [MTU value] [Enter] an example would be:
ping yahoo.com ?f ?l 1472 <result = fragmented packet>
ping yahoo.com ?f ?l 1462 <result = fragmented packet>
ping yahoo.com ?f ?l 1452 <result = reply>
You should always start at 1472 and work your way down by 10 each time. Once you get a reply, go up by 2 until you get a fragmented packet. Take that value and add 28 to the value to account for the various TCP/IP headers. For example, lets say that 1452 was the proper value, the actual MTU size would be 1480, which is the optimum for the network we?re working with.
4. Once you?ve found the optimum MTU size open up your browser, usually Internet Explorer, which is located on your desktop (Or on the Start menu in Windows XP).
5. Once Internet Explorer has opened input http://192.168.1.1/Filters.htm into the ?Address? bar.
6. You will be prompted for a User Name and Password. Leave the User Name blank and input admin as the password then click OK.
7. Once you?ve done this you should find your self on the Filters tab. Scroll down to the bottom and look for ?MTU?. Enable the option and input the optimum value you got earlier. So for our example this would be 1480. After that value has been inputted click Apply then Continue and you?re done.[/quote]
Het is voor een linksys router geschreven maar meeste routers werken ongeveer hetzelfde.02 februari 2008 14:15 -
rubenusWaarschijnlijk ligt het aan ??n of meerdere poorten die niet openstaan. Ik kan niet precies je de poort open (forwarden) moet zetten, maar een handige site zo'n beetje alle routers opstaan, en alles per router en programma wordt uitgelegd: Portforward.com.
Klik!02 februari 2008 14:22 -
paulLordievader wat is die MTu precies?
en Rubens bedankt voor de tip, maar ligt (denk ik) niet aan portforwarden bovendien staat mijn router niet op die site.02 februari 2008 15:50 -
lordievaderhttp://en.wikipedia.org/wiki/Maximum_transmission_unit
Google doet wonderen.02 februari 2008 17:34 -
pauljongens ik heb nog steeds last van dit probleem en nog steeds geen oplossing. probleem doet zich nu ook voor onder uTorrent!07 februari 2008 16:57
-
bj farmoreWat voor soort abbonement heb je dan? als dat niet al te snel is kan het ook een probleem zijn..
Wij hebben niet zo heel snel hierzo en bij hevig downloaden met utorrent valt soms het internet wel weg of wil het heel traag connecten met sites. Probeer het max. aantal verbindingen en upload/download sowieso even wat lager te zetten.
Je houd waarschijnlijk geen bandbreedte meer over voor je internet dus door die programma's.07 februari 2008 17:08