De situatie:
2 pc's verbonden met de router via kabel, beide zitten in een "workgroup" genaamd "Backup".
2 laptops die beide draadloos verbinden met de router, zitten in een "workgroupd" genaamd "Backup".
Het probleem:
Ik was een paar dagen geleden gewoon aan't surfen op het internet toen mijn draadloos signaal wegviel. Sindsdien heb ik alles al geprobeerd om de router te herstellen, want het probleem lag daadwerkelijk aan de router omdat de pc's ook geen internet (en zelfs geen netwerk) meer kregen.
De lampjes op de router branden nog wel gewoon. Maar geen internet noch netwerk. Via pc (kabel) geprobeerd in de router te geraken via 192.168.1.1, dat lukt gewoon niet (krijg zelfs geen inlogvenster).
Draadloos net hetzelfde, ik geraak dus niet meer in mijn router. Ik heb een hard reset gedaan en de router terug naar de fabrieksinstellingen gezet (via dat knopje achter de router) maar dat heeft het probleem ook niet verholpen, ik geraak niet in mijn router.
Inmiddels een prachtig koopje gedaan, namelijk een Linksys-router gekocht die werkelijk formidabel zijn werk doet (het draadloos valt niet meer weg en het signaal is veel sterker) maar de USR-router zou ik - indien tenminste mogelijk - nog graag als "reserve" router willen hebben.
Ik vermoed persoonlijk dat de software-chip in de router gecrasht is ofzo. :|
16 januari 2008 21:57
bj farmore
Heb je geprobeert om je pc een static ip adres te geven?.. het kan zijn dat DHCP niet meer aan wil in de router ofzo(geen idee hoe.. maar is het proberen waard). En op zo'n manier raakt ook geen 1 pc meer in de router.
De reset achterop is op meerdere manieren te gebruiken.. welke heb jij gebruikt? die van 5 sec en langer?
Want de andere reset is ??ntje die de instellingen behoudt.
16 januari 2008 23:07
weedee
Kan het zijn dat je sinds kort IE 7 gebruikt? Als je nu dan pas voor het eerst weer probeert in te loggen op je router kan het zijn dat je er niet in komt. Sommige routers zijn dan niet meer te benaderen als het Phishingfilter aanstaat. Schakel deze uit en probeer opnieuw toegang te krijgen.
16 januari 2008 23:18
pfugers
Krijg je een ip?? Of zegt die van netwerkverbinding met beperkingen?
17 januari 2008 09:48
sjz
[quote=101056]
Mozilla Firefox.Nooit eerder problemen mee gehad. En wat IE7 betreft, geblokt.
Ik krijg geen intern IP-adres. De 4 pc's geraken dan ook niet meer in de werkgroep 'Backup' die ik via Windos Netwerk heb aangemaakt.
Het is echt een zeer bizar probleem vind ik.
De router is ondertussen al 3x kort gereset (korte druk op het knopje) en al zeker meer dan 4x volledig gereset (volgens handleiding 5 seconden ingedrukt houden, wij hebben het al 5 sec, 1 min en 3 min geprobeerd) maar alles heeft geen resultaat gehad.
Wat ik me echt afvraag is wat er in godsnaam met die router is gebeurt? Nooit gevallen, altijd bereikbaar via 192.168.1.1 enzovoorts... Wat bezielt hem? Zit hij in zijn winterdipje ofzo? :P
17 januari 2008 23:21
pfugers
ik heb het ook een keer gehad!
Me router fireware was gechrash... Tenmiste zo noemde ze het.
Het was een apparaat geworden zonder software erop. Dus het deed niks meer. Je kan reseten wat je wilt maar heeft alemaal geen zin.. Ik zat toen nog gelukkig in de garanie tijd en heb een nieuwe gekregen. Ik had een linksys 54mb router
18 januari 2008 08:12
alexjealexje
Ja ik heb dit probleem nu ook maar dus de einge manier is een nieuwe kopen ?
18 januari 2008 09:57
Account verwijderd
Ja, volgens mij is dit ook een frimware crash ofzo. Dus moet je kijken of je nog garantie hebt, dan kan je er eentje gratis krijgen. Anders zou je een nieuwe moeten kopen vrees ik..
18 januari 2008 10:00
lordievader
Ik weet niet of het kan maar misschien kan je er andere firmware op zetten zonder in de router te komen, maar dat zou wel je garantie kunnen breken ik zou ook kijken of je er nog garatie op heb en zo ja terug brengen.
18 januari 2008 11:56
sjz
Geen garantie, en ik vermoede ook alreeds dat de software gecrasht is. Een apparaat zonder software is dus niks waard naturlijk.
Nee, firmware kan je alleen via de web-based utility upgraden, of heel misschien ook via de CD. Maar de CD kan uiteraard ook de router niet bereiken. ;)