Ik ben van plan RAM te kopen, hoeveel weet ik niet maar ik heb jullie advies nodig want jullie kennen er iets van :P.
Nu momenteel zit ik maar met 512Mb RAM, veel te traag om windows ultimate en nog een spelletje te draaien. Dus ik wil wat meer RAM, mijn mobo is asus P5GD2-X. Ja zogezegt zo gedaan, ik heb mijn moeder laten bellen naar de winkel vanwaar men pc komt. Die zeggen dat er vanalles moet veranderd worden in men pc :O. Klopt dat wel of proberen ze me in het zak te zetten. Toen ik men pc daar kocht zeiden ze dat je er meer dingen kon insteken. Graag jullie mening en advies over hoeveel ik er best zou insteken
Alvast bedankt
lbjornl
EDIT: volgens mij ondersteun mijn mobo DDR2 533mzh of is het meer, kan alleen maar positief zijn.
14 januari 2008 17:42
rubenus
Ram is idd crappy en is wel een upgrade waard. Voor de rest is het allemaal te doen, cpu zal vista zelf makkelijk trekken, maar gamen zal een beetje minder gaan, maar is nog wel te doe denk ik. Ik zelf heb bijna dezelfde graka, en kan in Home Premium gewoon CoD4 spelen, maar dat is met een Core 2 Duo.
14 januari 2008 18:02
kazmi
Naar mijn mening kloppen ze geld uit je zakken.
Je kan er maximaal 4Gb op maximaal 533 MHz in stoppen.
Eventueel kun je die 512mb er gewoon bij doen en dan heb je om te gamen wel genoeg geheugen ;)
De processor en Grafische kaart weet ik niet, misschien kun je je processor of grafische kaart ook upgraden als je echt goed wil gamen?
14 januari 2008 18:29
keitaro
Tja. Draai ff Aida 32 of everest Home. Kijk wat voor ram je hebt en wat voor ram het aan kan. Flikker dat in een webshop en bestel geheugen van jouw desgewenste groote en prijs...
14 januari 2008 18:31
kazmi
Ja, let dan wel dat je de 2X 1024mb in de zelfde kleur slot steekt, op die manier gaat het dual-chanel werken, wat de prestaties ten goede komt
14 januari 2008 18:37
keitaro
[quote=100881]
Dat is geen statement. Niet ieder mobo werkt op die manier.
Mijn Mobo heeft ook 2 kleuren maar de gekleurde zou ik in dual channel zetten met maar een snelheid van 333 mhz. Als ik ze in dual channel op 400 mhz wil hebben moet ik juist de niet gekleurde gebruiken.
Je kan beter adviseren dat de persoon zijn mobo boekje/pdf er bij pakt omdat na te zoeken dan het met kleuren te doen. Ondanks dat 90% van de mobo's wel zo werken is dat niet altijd zo.
14 januari 2008 18:39
lbjornl
Was ff aan het eten, srry voor kwade reactie ff. Die gast van die winkel heb ik juist terug aan de lijn gehad. Die zegt dat ik 50 euro moet betalen voor 512MB + 10 euro plaatsing (die plaatsing duurt 15 min).
50euro voor 512MB klopt dat wel !?
14 januari 2008 18:44
lordievader
Dat klopt voor geen kant!
Je kan 2GB al voor 35 euro krijgen: http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=IBIEB3
Lijkt mij ook dat die winkel gewoon veel winst probeert te maken.
En voor het plaatsen al 10 euro vragen? Dat vind ik echt nergens opslaan, een keer kijken in je mobo boekje en je kan het zelf, duurt overgens ook geen 15 min.
Kast open --> ram plaatsen/vervangen --> kast dichtdoen.
14 januari 2008 18:46
keitaro
Geen flauw idee. Ligt er aan wat voor geheugen he. Heb je dat uberhaupt wel gevraagt?
Ik kan 80 euro uitgeven aan 512 mb geheugen. maar ook maar 9 euro... Ligt er aan wat voor geheugen.
More info om je vragen te kunnen antwoorden bitte!