Die winkeldinges zegt dat het van het zelfde merk moet zijn van dat er al insteekt of het werkt niet. Dit betwijfel ik ook ten zeerste maar ik ken er niet zo veel van.
14 januari 2008 18:48
rubenus
Kun je dat ram niet zelf plaatsen? Scheelt weer 10 euro, en moeilijk is het niet. Binnen 1 minuut heb je dat ram erbij geplaatst inplaats van die 15 min:p
14 januari 2008 18:49
lbjornl
Ja zei ik ook tegen men moeder maar je kent mama's hea: altijd bezorgt over dat er iets fout gaat ... Maar aswat, men moeder betaald die 10 euro zei ze dus ...
14 januari 2008 18:51
lordievader
14 januari 2008 18:52
martensupport
Jongens hier even een overzicht van wat voor geheugen er in past, het verbaast me dat hier zoveel twijfel etc over is:
P5GD2-X
Chipset: Intel 915P
Ondersteunde DRAM typen: DDR2 SDRAM only
DDR2_SDRAM_Frequencies PC2-3200 and PC2-4200
Ondersteunde module typen: Unbuffered only
Max_Unbuffered_DDR2_SDRAM 4096MB
Ondersteuning Error Detectie: Non-ECC only
Maximale Dichtheid Component: 1024
Het mobo heeft 4 geheugensloten, waar per slot max 1024mb op past. en Unbufferd geheugen (dus het goedkoopst)
Snelheid max is 533mhz, maar maakt eigenlijk iets uit aangezien geheugen met een hoger snelheid automatisch terugclockt.
Mijn link in mijn eerdere reactie geeft een setje van 2x1024mb geheugen van Kingston en de reacties zijn positief (overclocken geheugen is eventueel mogelijk)
Verder: Vaak maakt het niets uit dat het geheugen niet hetzelfde merk is als dat van het huidige geheugen. Dus ik zou zeggen, koop gewoon een setje van 2 GB (Dus 2x 1GB) rond de 35 euro met snelheid min 533mhz Unbuffered en je kunt weer gamen/Vista gebruiken ;)
En dat van die 15 euro kosten voor het inbouwen etc is abnormaal :P Echt het is binnen een paar minuten geregeld, kun je zo zelf doen ;)
Jeuz, das wel heel duur:O.
je kan bij de locale pc boer (zoals ze dat hier op tw noemen:P) 1024MB ram halen (DDRII, unbuffered) voor rond de 35 euro, 2048 (setje = goedkoper meestal) kan je dan rond 55 halen:)
Zit wel goed in orde..
Btw, misschien is zoekfunctie van TW toch handig:) ik had hier vroeger al een topic over:) Deze