Ik zou graag men laptop met men tv verbinden, heb op google gezocht en ik kwam dit [url]http://www.pchelper.nl/forum/lofiversion/index.php/t2312.html[/url] uit. "badaap laat daar een afbeelding zien. Die kabeltjes kan ik allemaal wel vinden maar nu is mijn vraag: werkt dat met mijn videokaart en mijn tv-out ? Ik weet niet zeker of ik wel een tv-out heb in mijn laptop. En die stekker 3 "kleurdraden" (rood, geel, wit) is dat hetzelfde als playstation kabels ?
EDIT: [url]http://images.google.be/imgres?imgurl=http://www.housing.wisc.edu/resnet/DATN/images/TV-Out%2520Pictures%2520003%2520(crop).jpg&imgrefurl=http://www.housing.wisc.edu/resnet/DATN/pcToTV.php&h=304&w=989&sz=48&hl=nl&start=2&tbnid=lwgaiFF4Aybe3M:&tbnh=46&tbnw=149&prev=/images%3Fq%3Dtv-out%2Blaptop%26gbv%3D2%26svnum%3D10%26hl%3Dnl[/url] => Als dit de tv-out "gang" is van een laptop dan heb ik het :p.
GreetZ lbjornl
PS: mijn graka van mijn laptop is sis 650, daarom twijfel ik wel dat het gaat lukken.
EDIT2: je hebt ook zo een rechtstreekske kabel naar je tv maar dan moet mijn tv ook zo een out-gang hebben zeker.
EDIT3: Op mijn 2de link wordt er gewerkt met nvidia-configuratiescherm, dat heb ik niet is het dan nog mogelijk ?
EDIT4: Ik heb wel degelijk op google gezocht ;)
31 december 2007 11:12
lordievader
Ik had laatst ook zo een topic gestart, hoe ik het heb gedaan:
Ik had op mijn graka een 9-pin s-video uit, er bestaat 4-pin en 7-pin en dus 9-pin, een 9-pin is een vivo wat staat voor video in video uit. Op mijn tv had ik geen s-video maar wel die gele stekker, dus ik heb een verloop gekocht van: s-video (4-pin zijn genoeg pins)(male) --> zo een gele draad (female). Dan met een draadje van aan bijde kanten male in de tv. Bij mij doet hij het goed, op een laptop moet je wel zo een toets nog indrukken en ik denk ook dat je je graka moet configen.
[quote=99087]
Ja ik wou dat daar in vragen (in jou topic) maar was niet zeker of het wel mocht. Ik ga nu eerst ff checken of in onze tv ook zo een tv-out gang (of hoe je het ook noemt).
31 december 2007 12:00
xp 2
Als je TV DVI of VGA en je laptop DVI of VGA heeft, is het makkelijk, dan heb je een male-male kabel nodig, zonder al die verloopstukjes...
Wat is je type laptop??
31 december 2007 12:13
lbjornl
[quote=99089]
Het is geen bekende :p GMT NET.
31 december 2007 12:19
kazmi
Zo te zien aan het plaatje, heeft die laptop op het plaatje een S-video out.
Afhankelijk aan het merk/type TV die je wil aansluiten is die wel of niet aanwezig.
Voorbeeld, onze sharp heeft ongeveer 10 aansluitingen, en daar zit die ook tussen, maar bij de philips van de buren zit deze aansluiting niet.
Het kan op meerder manieren. Misschien is het slim om de aansluitingen op de tv bekend te maken door bijvoorbeeld een opsoming te geven of een foto te maken. Op die mannier kunnen we zien wat je kan gebruiken en wat het slimste is.
Let wel, met video wordt geen geluid verzonden.
EDIT: Ik weet niet hoe Playstation kabels er uit zien, maar ik kan de kabes wel uitleggen. De gele is voor de video, de witte voor audio links en de rode voor audio rechts.
31 december 2007 12:28
lbjornl
playstationkabels zijn die 3: rood en wit voor geluid en geel voor beeld, maar stel dat er aan men tv zo een tv-out is als op mijn laptop en ik koop zo een kabel heb ik dan alleen beeld of heb ik ook geluid.
31 december 2007 13:05
blacksorcerer
[color=blue]Berichten over HDMI verwijderd, dat is hier niet relevant.[/color]
S-Video betekent Seperate Video, hiermee kan je dus alleen videosignalen verzenden.
Heb je op je TV een Gele aansluiting, kan je een S-Video (OUT) naar Gele tulp (IN) kopen.
Voor het geluid kan je als je op je TV een rode en witte aansluiting hebt, een kabel kopen die een Jack-plug heeft die in je laptop gaat (OUT) en aan de andere kant een rode en witte (kan ook rood en zwart zijn!) tulp die je dan in de TV steekt bij de rode en witte aansluting (IN).
Heb je alleen scart op de TV, kan je ook S-Video -> SCART kabel kopen (sommige hebben hier problemen mee, maar het zou gewoon moeten werken).
Of je koopt een Scart -> Tulp/S-video, dat is dan een scart aansluting waar aan de andere kant Gele tulp + Rood+Wit kan, ?f een S-Video kabel in kan. En dan heb je een S-Video -> S-Video nodig of alsnog de allereerste wat ik noemde (geel voor video en rood+wit voor audio).
Als je een woord niet snapt hierboven, zoek eerst ff op Wikipedia, daarna op Google, nog niet begrepen, dan even hier vragen ;)
Je kan ook gewoon bij een elektronica/audio zaak binnenlopen, 2 plaatjes laten zien van de aansluting op je laptop, en de aansluiting(en) op je TV, en dan vragen welke kabels/converters ze hebben
31 december 2007 13:27
lbjornl
Ja gvd, onze DVD stond onder stroom :p. Maar dus als ik zo een split kabel koop(wit en rood voor geluid) omgevormd tot ??n stekkertje dat ik in mijn speaker op mijn laptop steek en dan zo een scart kabel. Dan heb ik al geluid maar geen beeld. Waar moet ik in godsnaam die gele kabel in men laptop steken :p.
31 december 2007 14:04
keitaro
volg het laatste deel van BS...
Ga naar een electronica zaak. Die leggen het perfect uit...
Wat ik hier thuis heb: Svideo 9 pin pc switch naar s-video kabel 4 pin. ander eind kabel 4 pin s-video in gele tulp. Tulp ik gele port van een scart aansluiting. beeld op video kanaal...
Als je het nu nog niet begrijp kijk dan wat BS zei... bezoek zo'n winkel. Heb ik toen ook gedaan en binnen 3 min wisten ze het me te laten zien hoe het moest.