Ik weet nu hoe ik hem moet verbinden maar zou dit kunnen gaan met mijn graka van men laptop ?
31 december 2007 15:08
ikkus
Bij de Media Markt zijn er kabels voor S-Video.
Die kosten bijna 20 euro, je steekt de S-Video stekker in je laptop, ook de mini jack (audio) stekker doe je in de laptop. Aan de andere kant heb je een SCART stekker die je in de TV steekt. Je hebt dan Audio en Video singaal op je TV.
Er zit zelfs een schakelaar op voor als je TV geen S-Video ondersteuning heeft.
En ff een tip van mij: Veel videokaarten met een S-Video out (wat jij dus hebt) staan standaard ingesteld op NTSC (de Amerikaanse standaard voor TV), als dat zo is heb je alleen zwart-wit beeld. Wat je dan moet doen is in de settings van je videokaart zoeken en van NTSC, PAL maken, dat ik de Europese standaard voor TV.
31 december 2007 15:32
lordievader
@Keitaro: die verloop van 9-pin naar 4-pin is niet nodig. 9-pin betekent dat het een vivo is wat staat voor input en output, je kan daar gewoon een 4-pin in doen en dan in met een verloop naar tulp in de tv of via een s-video naar scart. Ik heb op mijn graka ook een 9-pin gewoon aangsloten met een 4-pin en werkt perfect :).
31 december 2007 16:01
keitaro
ik moes wel een verloop halen. ik heb 9 pin naar 4 pinm kabeltje bij me vga zitten. maar die is maar 10 cm... ik had 10 meter nodig... dus svideo kabel gehaald... ja... shit... allebei uiteinde male s-video 4 pin... 9 pin past niet in 4 pin... geloof me, heb er hard op zitten duwen :P dus wat converters moeten halen...