Hee, ik heb een ati 2900gt gekocht. Net..
En nu ik 'm in mijn pc doe geeft hij geen reactie en zit ik nu op mijn onboard grafische kaart..
Ik wil heel graag dat de 2900gt werkt.. En ik kan geen reden bedenken waarom.
Ik vroeg aan de winkelmedewerker of ik genoeg watt had, hij zei van wel (400)..
Ik heb alles er goed inzitten, inc. de voedings kabel.
Wanneer ik de pc aan doe geeft hij zoals gewoonlijk 1 piep. De graka gaat aan, en de fan werkt van de graka maar toch, niks..
Drivers installeren lukt niet, ik krijg dan de foutmelding:
[quote]Failed to find any installable components.[/quote]
Ik heb uit wanhoop zelfs 1gig ram eruit gehaald (voedings) en ook mijn TV kaart. Maar nog niks helpt..
Wanneer ik de PC aandoe krijg ik wel een lampje van de graka dat hij aan staat..
Help:|
[edit]: Het lag dus aan mijn moederboard, hoewel die toch een pci-e 16x lane heeft, hij maar een pci-e 4 ondersteunt.. En die graka heeft minstens de volle 16 nodig. Bedankt voor alle hulp!
27 december 2007 17:13
keitaro
Bios update al is geprobeerd?
27 december 2007 17:16
arjan_sa
ik ben bang dat dat niet lukt.. geen floppy drive...
En ik heb dat nog nooit gedaan, bang dat het niet lukt..
27 december 2007 17:18
luccey
volgensmij kan het ook via cd, maar weet ik niet zeker. :S
27 december 2007 17:21
arjan_sa
Ik heb net iets gevonden.
In device manager(apparaatbeheer) staat er bij unknown devices iets.
Maar wat erbij staat is:
Device type: Other devices
Manufacturer: Unknown
Location: on Intel 82801GB/GR (ICH7 Family) LPC Interface Controller - 27B8
Device Status:
The drivers for this device are not installed. (Code 28)
To reinstall the drivers for this device, click Reinstall Driver.
27 december 2007 17:26
blacksorcerer
Je zit nu op de on-board, dus ik neem aan dat je weet dat je in de bios duidelijk moet aangeven dat je de PCI-E wilt gebruiken en niet on-board of PCI?
Heb je de graka al eens in een andere pc geduwd (desnoods van een vriend ofzo,als je geen andere geschikte hebt met goede voeding) ?
Dat je voeding 400W is wil helemaal NIETS zeggen. Als het een Q-tec voedinkje is, dan kan je beter meteen een nieuwe voeding gaan kopen. Dus vermeldt even het merk, model/type en op de sticker van je voeding staat ookhoeveel 12v lijnen en hoeveel amp?re daarop kan
Ik zou zoiets eerst allemaal doen, voordat je dingen gaat flashen terugbrengen of kopen ;)
27 december 2007 17:27
arjan_sa
In de bios heb ik gekeken, hij checkt automatisch of er wat is..
Ik heb op dit moment geen andere pc.. helaas..
Ik heb een A-Open (Z400-08FC)voeding:
Sticker: 12V2, met 2.5A.
350W(400W Peak)
drivers installeren is niet gelukt. In windows drivers kan ik niet de goeie vinden. er staat heel veel bij zoals ati mobilty en de 9000 serie, maar niet de 2000 serie
27 december 2007 17:34
blacksorcerer
2.5A dat is wel heel erg weinig :p
gezien 12v2 heb je dus ook een 12v1 ...?
kan je misschien het hele tabelletje wat erop staat kopi?ren?
Dat staat er..
die === tekentjes is eigenlijk 1 grote streep boven, en drie kleine eronder, maar die kon ik niet vinden.
Zo zag het er ongeveer uit:
[quote]___
- - -[/quote]
Ik hoop dat dit iets duidelijker is.. Ik wil echt heel graag dat dat grote ding gaat werken!..
27 december 2007 17:40
knarf
Heb je in je bios al ingesteld dat je je pci-e kaart als standaard kaart (primaire) kaart instalt