Hmm ik heb me toch eits vergist. De prijs schijnt lager te zijn, nog veel geld daar niet van. Rond de 190 nu al. De Sapphire HD 3870 is 185 euro volgens tweakers pricewatch.
15 december 2007 15:19
syntax terror
@Black_dahlia: k heb nu een geforce 6200 en ik denk dat die niet echt meer geschikt is om te gamen.
16 december 2007 09:52
luccey
Ik denk als je echt wilt gamen dat je voor de 8800gts 512mb moet gaan.
(Dan zou ik, persoonlijk, nog even wachten met kopen. Hij is nog een beetje duur naar mijn idee.)
@Raymus: als je met 'dennis' mij bedoeld ([color=gray]tja die vewarring ontstaat als je zo'n originele naam hebt :p[/color]) dan klopt het dat de NVidia core niet te vergelijken is met die van ATI, maar daarbij doel ik er vooral op dat mensen die zeggen "maar ATI heeft een hogere coreclock" nonsens praten aangezien je dat niet met die van de NVidia graka's kan vergelijken. (net zoals je geen C2D's en X2's in clocksnelheid kunt vergelijken).
En of het sneller is, daar moet je gewoon puur naar grafieken van bechmarks voor kijken.
(niet alleen 3DMark scores maar ook de daadwerkelijk FPS in de huidige games)
@lordievader: ik ben bij dat videofilmpje alweer snel afgehaakt, de grafieken zijn nogal onleesbaar, hier even een bron die ook zo'n groot aantal tests heeft gedaan met diezelfde games:
[url]http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/3270-his-radeon-hd3870-review-crossfire-performance-preview-5.html[/url]
En daar zie ik, net als in andere reviews die ik tot nu toe heb gezien, dat de 3870 nou eenmaal door de 8800GT wordt ingemaakt. Dattie af en toe ergens hoger scoort... dat wil dan nog niets zeggen dattie overall dan maar even goed is.
Op 37 benches verliest de HD3870 maarliefst 32x van de 8800GT, maar zoals ik al eerder zei is de HD3870 toch zeer interessant als de prijs hier lager wordt en blijft dan de 8800GT.
Voor 30 euro minder zijn er bijvoorbeeld al genoeg mensen die wat extra performance dan wel kunnen missen en gewoon voor de HD3870 gaan ;)
16 december 2007 13:39
syntax terror
ok ik ga denk ik voor de 8800 gt, k vraag me alleen af welke 8800 gt de beste koeler heeft.
22 december 2007 10:25
luccey
[quote=97784]xfx volgensmij, hun hebben het gat van de fan groter gemaakt (volgensmij, ik weet het niet zeker)
en als je dan de xfx 8800gt haalt, zou ik voor de triple X edition gaan!