[quote=92164]
Dat denk ik ook ja, dat weerstandje is oke. Ik had die kaart er bij mij in gestampt en werkte perfect. Kaart is dus in orde. Maar voeding probleem zou zeer goed kunnen.
07 november 2007 10:03
psyheart
ik hbe m'n oude voeding er terug in gestoken. alles werkt terug naar behoren enkel dat die voeding wat warm wordt..
kan het liggen aan de stroomverdeling van die OCZ?
ik heb geen SATA maar PATAdus 2 harde schijven, 1 dvd drive, 2 120 mm fans en 1 vga cooler zalman vf700 alcu.
die OCZ heeft 2 kabels voor een 'molex' aansluiting tegenover die vorige kon ik tot 5 kabels gaan.
op elke kabel kan ik tot 3 aparaten via molex stroom geven.
kan het probleem daaraan liggen dat die OCZ te weining stroom kan geven via die 2 molex kabels?
want dan koop ik volgende maand wel een paar SATA HD's :p dan zou het probleem opgelost moeten zijn.
qua drivers heb ik de laatste nieuwe geupdate. en nog steeds.
gisteren stak ik m'n oude voeding er terug in en ik wou direct testen of ie goed liep. dus ik start Dark Messiah op... auto reboot.
ok .. half life 2 dan... zelfde :s
ok Portal (gekraakt).. start op en kan ik perfect spelen met alles op high :s
echt raar
07 november 2007 12:52
xp 2
Kijk een hoeveel ampere beide voedingen op de 12V lijn(en) hebben
07 november 2007 14:37
psyheart
de acryan geeft op 12V-Rail 1 26 ampere
en de OCZ 12V 18 ampere
duidelijk verschil dus..
07 november 2007 15:43
keitaro
[quote=92194]
Daar zou het probleem best wel in kunnen zitten.
07 november 2007 15:55
psyheart
en wat valt er hier aan te doen?
andere voeding? of ipv PATA hd's SATA hd's?
07 november 2007 15:58
keitaro
Volgens mij zit er weinig verschil qua stroomverbruik tussen Pata en sata.
Ik denk eerder dat je nieuwe voeding niet echt de juiste aankoop geweest is dan...
Oplossing, geen flauw idee. sorry.
Dus het kan alleen een probleem zijn als je alle componenten binnen je pc op 1 +12v lijn zou hangen, maar dan nog betwijfel ik dat zeer, want je hebt geen high-end hardware (maar nu wel een voeding die daarvoor geschikt is).
Probeer eens alle hardware op 1 (molex)powerkabel te hangen, en dan met de andere kabel all??n devideokaart te voeden.
En ik zie eigenlijk nog niet duidelijk terug of je graka nou wel of niet een extra stroomkabel nodig heeft, behalve dat je zelf zegt dat wel alles correct is aangesloten.
Misschien kan je ons een exact merk+model+type geven van de graka
Edit: en ff melden welke drivers je momenteel gebruikt. De laatste offici?le WHQL driver is 163.75, ikzelf gebruik een beta, 169.01.
07 november 2007 16:32
louwrens
@BS: als 1 rail over belast raakt, regelt de voeding dat de andere rail(s) ook helpen.
ik denk dat je een kabeltje hebt gemist.
deze zit op de graka:
[img]http://www.rage3d.com/reviews/video/pny7900gs/pics/pegpower_sml.jpg[/img]
of
[img]http://www.techzine.nl/uploaded/21519_5188124e.jpg[/img]