En als je je kaart nou eens helemaal appart voed met 1 lijn voor alleen de videokaart? Zo dus [img]http://img103.imageshack.us/img103/7562/zodusqz0.jpg[/img]
07 november 2007 18:04
psyheart
dan heb ik nog altijd het zelfde probleem dat ie te weinig voeding krijgt.
ik heb gisteren m'n fans uitgetrokken, m'n dvd drive uitgetrokke, hoofd hd aangesloten.
en dan enkel de videokaart.
maar... ik heb ook sinds een kleine week een vga cooler aangeschaft. zalman ZF700 AlCu
met deze kan ik kiezen tussen 2 stroom modussen. hoogst is op 12V en laagste 5V
en die fan wordt aangesloten via een 3pins naar een molex.
maar kan ik die fan niet op m'n mb aan sluiten? want al m'n fans moeten worden aangesloten via molex..
07 november 2007 18:10
blacksorcerer
Ook al eens gekeken wat de voltages daadwerkelijk zijn?
Je kan dit met Speedfan ofzo doen, maar dat is niet altijd betrouwbaar, beter is het in de bios te doen, en het beste om echt te meten met een multimeter, maar dan moet je wel weten wat je doet.
Gelijkwaardige problemen:
Extra stroomstekker echt stevig erin drukken: [url]http://forum.computeridee.nl/archive/index.php/t-27537.html[/url]
Andere problemen die ik op eerste zoekpagina tegenkom, worden helaas niet opgelost, of opgelost door een nieuwe videokaart te kopen, wat natuurlijk een beetje drastische maatregel is als jij verder geen behoefte hebt aan een nieuwe graka.
Heb je je graka al eens in een andere pc gestopt om te kijken offie daar ook een dergelijke melding krijgt?
Heb je al eens een andere graka in je pc gestopt om te kijken of je de melding nog krijgt, het liefst een gelijkwaardige of zwaardere graka ?
Heb je al eens een verse Windows installatie gedaan, kan ook op een aparte partitie, om te kijken of het niet aan het vervuilde OS/drivers/software ligt?
07 november 2007 18:22
xp 2
Ja, die gaat ook op je mobo, ja, zelfde kaartje, maar van MSI hier, en zelfde koeler...
Ik doe het met een Zalman 500W en werkt perfect
07 november 2007 18:23
psyheart
heb een speedfan laten lopen.. zie ook dat m'n batterij van m'n mb bijna leeg is maar daar heeft het prolly weinig mee te maken