ik heb onlangs een nieuwe voeding gekocht. OCZ StealthXStream 600W..
hiervoor had ik een A.C.Ryan RyanPower Cablefree2 van 450W.
met de mijn vorieg voeding kreeg ik 'af en toe' de melding dat mijn nvidia videokaart te
weining voeding kreeg. ik heb eventjes gewacht omdat het maar om de 2 a 3 maanden was dat ik
een melding kreeg.
ik heb nu onlings die OCZ voeding gekocht en ingebouwd.
maar nu krijg ik elke keer dat ik m'n pc opstart de meldeing dat mijn videokaart te weinig
voeding krijgt :s
ik heb alle kabels nagekeken.
heb een aantal fans uitgetrokke en nog steeds hetzelfde..
'normaal' KAN DIT NIET gebeuren omdat die OCZ 150W meer geeft dan die ervoor..
ik ben einde raad. kunnen jullie mij verder helpen?
06 november 2007 19:27
louwrens
de kabel naar de videokaart aangesloten? was ik vergeten, graka dik piepen:P
06 november 2007 19:31
psyheart
je alles is juist aangesloten
heb net nog eens gekeken.
maar het rare is dus. als windows draait geeft hij geen fout weer.
06 november 2007 19:41
lorre851
Update bios/reset bios/(drastisch) herinstalleer windows
EDIT: kijk ook eens of er in je bios niks staat van voeding of zo.
06 november 2007 20:20
psyheart
bios heb ik overlaatst nog geflashed. en windows heb ik ook opnieuw geinstaleerd (4 dagen geleden)
zal eens in de bios kijken.
06 november 2007 20:24
raymus
Ik had het zo ik moet de videokaart helemaal appart voeden, ik heb de zalman 500w. Toen ik dus 1 kabel alleen voor de graka deed was het goed;)
06 november 2007 21:21
psyheart
hmm niks in de bios te vinden.
sebiet komt er ne vriend af die er wat meer van af weet dan ik:p
dus komt mis nog wel goed
06 november 2007 21:33
blacksorcerer
Het ligt zeker niet aan de kracht van je voeding als ik je pc bekijk in het hardwareprofiel. Dit systeem zou op een 300W A-merk voeding al prima lopen, dus nu je een 600W A-merk (OCZ) hebt, is dat dikke overkill.
Je kan beter het probleem zoeken bij die videokaart of de drivers daarvan, maar je geeft al aan dat je ook de extra powerconnecter hebt aangesloten en als je Windows opnieuw erop hebt gezet, neem ik ook aan dat je ff de nieuwste drivers voor je videokaart van NVidia.com hebt gehaald?
07 november 2007 01:02
keitaro
Even tussendoor, ik heb niet zo heel veel hardware kennis, maar toevallig had een maat van me gisteren een nieuwe vga kaart gekocht en ook zwart scherm. Nu lees ik iedereen over powerconnectors voor vga kaarten. Ik heb van Nvidia echt nog nooit een vga kaart gezien met powerconnector. :S
07 november 2007 08:42
leviathan
Mijne heeft er een.
Maar bij GJ gisteren zat er een weerstandje los op de kaart, en was er volgens mij wel een probleem met de stroomtoevoer want zelfs het toetsenbord en de muis werkten niet (geen brandende ledjes bij num lock, caps lock of scroll lock) en de optische muis die we er op aangesloten hadden werkte ook niet. Toen we zijn oude x300 er weer in zette werkte wel alles gewoon.