Na mijn vorige topic over het "nvidia driver probleem" heb ik toch maar besloten om een nieuwe videokaart te kopen.
Ik heb zelf geen flauw idee wat nou een goede videokaart voor MIJN systeem is. Misschien dat jullie mij daarbij kunnen helpen??
Ik heb wel een aantal eissen voor de videokaart :P :
moet agp zijn
Niet passief gekoeld dus geen groot koelblok maar gewoon een fan erop
niet boven de 250 euro
moet de kaart kunnen overclocken.
en moet na een tijdje niet weer dat gezeik krijgen over dat nvidia probleem :P
mvg, KoenH
24 augustus 2007 19:02
kevinvn
Ik zou je de Geforce 7600 GS 256 MB aanrade,,
Heb de kaart ook en is een perfecte kaart(Y) verder totaal geen probleme mee.!
De videokaart kost 125 Euries
24 augustus 2007 19:04
koenh
okey kevinvn maar kan ik dan niet na een jaar alweer een nieuwe kopen omdat die dan al behoorlijk oud is.
Btw ben nog iets vergeten alst kan graag met direckt x 10 :P
24 augustus 2007 19:06
kevinvn
Daar heb je er bijna geen met AGP,,
Ik zat met het zelfde probleem moest ook AGP hebben..
24 augustus 2007 19:06
koenh
o jmmr maar wat is pci eigenlijk?
24 augustus 2007 19:07
kevinvn
Dat is ook een aansluiting voor videokaarten, en ik weet niet zeker als je moederbord PCI aansluiting heeft..;)
24 augustus 2007 19:09
koenh
uhh pci is toch heltzelfde waar je een andere geluidskaart insteekt of heb ik dat nou weer verkeert?
24 augustus 2007 19:10
pim1502
ja klopt.. ieder moederbord heeft pci voor zover ik weet.. ik heb in ieder geval nog nooit van gehoord dat een moederbord geen pci had.. maar ik zou egt geen pci videokaart kopen.. deze werkt op lagere snelheid.. je hebt agp slot dus ga gewoon voor een agp kaartje
24 augustus 2007 19:14
koenh
okey :p maar weet iemand een kaartje met direct x 10?
EDIT: dit is mijn moederbord [img]http://img292.imageshack.us/img292/2200/naamlooszu7.jpg[/img]
Wat ik bedoelde met pci heb ik omcirkeld
24 augustus 2007 19:14
christiaan
Ja wat jij zegt klopt. Kevinn vergist zich echter. Dat witte slot is pci, de variant daarop die tevens nieuwer is, is PCI-E "pci-express". Deze is gewoon sneller dan een normaal pci slot en in een pci-e slot kan een grafische kaart.
Als je over wilt stappen op dx10 zul je over moeten stappen op pci-e (dus ander mobo) want er zijn simpelweg geen AGP kaarten voor dx10.