Waarom vraag je nu eigenlijk nog of ati beter is dan nvidia. Dit is namelijk een niet op te lossen vraag. Elk merk heeft zo zijn voordelen en zijn vaak in dezelfde prijsklasses ook vaak even snel. De snelste kaart is tot nu toe in handen van nvidia, maar dit heeft eigenlijk niks te maken met je vraag.
Wat wil je nu nog van ons?
@Danox! voor veeeeeel minder geld heb je een x1950pro met vergelijkbare prestaties, het is dus niet echt een goede keuze om voor die kaart te gaan.
24 augustus 2007 20:08
koenh
gewoon een goede kaart die me van die iritante driver problemen afhelpt :P
24 augustus 2007 20:10
christiaan
Dus geen dx10 kaart meer? Dan moet je gewoon voor de x1950pro gaan, zoals Bsorcerer al eerder aangeeft. Is een erg goede prijs/kwali videokaart.
24 augustus 2007 20:13
blacksorcerer
Ik leun zelf tot nu toe altijd meer naar Nvidia dan ATI, maar wat AGP betreft op d?t moment, zou ik voor ATI gaan.
Over driverproblemen hoef je je bij zowel ATI als Nvidia niet meer dan bij de ander zorgen over te maken.
De ATI X1950 Pro (AGP) prestaties zijn te vergelijken met een Nvidia 7900GS (PCI-e) en soms zelfs 7900GT, wat prima kaarten zijn en nog een tijd meegaan, terwijl ze een zeer schappelijke prijs hebben.
DX10 kaart zoeken voor AGP is gewoon niet te doen (volgens mij zijn ze er nog niet eens) en als ze er zijn erg moeilijk te verkijgen en duur (voor de prestaties die je ervoor krijgt).