Aangezien ik binnenkort een nieuwe PC met Windows Vista ga kopen moet er ook een stevige videokaart bij. De 8800 reeks van nVidia vind ik te duur. Maar in reviews gelezen dat de 8500 & 8600 GT & de 8600 GTS erg slecht presteren en DirectX10 nauwelijks aankunnen. Als je Windows Vista gaat draaien met een DirectX9 kaart kun je dan wel Aero draaien?
Maar om kort door de bocht te gaan welke videokaart zouden jullie mij aanraden voor Vista. Ik ben niet een fanatieke gamer af en toe eens een spelletje zoals Halo 2. Geen spellen zoals Crysis.
Als je nu voor een nieuwe pc gaat met vista erop zou IK toch zeker directx10 erbij nemen, je hoeft dan later niet nog eens kijken voor een nieuwe graka gewoon voor directx10.
met directx9 kun je deftig aero draaien ;)
16 juli 2007 20:03
raymus
Ik ben zelf wel een ati sapphire fan:P Ik heb zelf de x1650 pro en daar gaat het zeer makkelijk mee..
16 juli 2007 20:16
gerbenkwakkel
Als je PCIe hebt ik denk het wel neem je een ATi Radeon HD2600XT die is 95 euro en heeft directX10:D
16 juli 2007 20:34
masterwillems
iedereen zegt gelijk dx10 dx10 maar wat wil deze gast met zijn pc? wil hij gaan hardcore gamen of alleen word gebruiken?
ok hij wil dus af en toe halo 2 spelen dat kan. En aero draaid geweldig op mijn 7600gt dx9 kaart, ik zou dus niet voor een kaart gaan die je toch niet 100% gebruikt.
wat ik heb begrepen is het volgende:
1. je wilt aero draaien op windows vista
2. je wilt af en toe een potje halo 2 spelen (wat ook gelijk een mooie benchmark is want halo 2 kan aardig zwaar zijn voor je pc)
je hebt geen hardware profiel wat jammer is want zo kan ik niet zien of je moederboard agp ondersteund.
zoals je kan zien heb ik voor de 7600gt gekozen ook omdat ik er zelf erg tevrede over ben. de reden waarom de 7600gt van mij ongeveer net zoduur is als de 8600gt van luccey is dat het merk (XfX) beter is dan het merk Foxconn (ken het hele merk niet) wat weer resulteert in een stabieler systeem (en ook 1 videokaart die waarscheinlijk langer meegaat.)
Het klinkt ook heel mooi een radeon hd2600xt voor 95 euro maar je moet ook begrijpen dat de 6 serie van ati langzamer is dan de 6 serie van nvidia
16 juli 2007 20:57
bill
Mij werd de Radeon X1950 Pro aangeraden alleen twijfel ik nog steeds omdat die geen DX10 support heeft echter heb je ook niks aan een kaart die DX10 wel ondersteunt maar nauwelijks aan kan. Welke kaart met DX10 presteert dan beter een 8600 GT of een HD2600XT? Overigens weet ik nog niet wat voor moederbord ik ga nemen dit is samen met de videokaart de enige twijfel voor mijn verdere samenstelling zie hieronder:
Mijn budget zit zo rond de ? 1000 maximaal ? 1100.
16 juli 2007 22:04
louwrens
wat is je budget dan?
de XFX 8600GT(S) is goed, staat ergens een test op hardware.info
16 juli 2007 22:07
bj farmore
De 8600 GT(S) spresteerd best goed ik denk ongeveer gelijk aan de 7600GT. Maar ik zie nog niet waarom je perse DX10 moet hebben, voor Halo hoef je het niet te doen. En als er DX10 echt een standaard word en veel gebruikt word voor spellen dan is de 8600GT alweer bijna verouderd en dan kun je die spellen al lang zo mooi niet meer spelen. Dan is dat alweer een lowbudget videokaart of slechter dus kun je niet zo goed DX9 pakken.
Ik denk dat een de ATI x1950 Pro een goede keuze voor jou is, dat is een goede prijs/prestatie verhouding. Ik zelf ben nog altijd een beetje nvidia fan... maar als jij geen problemen hebt met ATI kun je die gewoon nemen;)
16 juli 2007 22:17
bill
@Louwrens mijn budget staat helemaal onderaan in het bericht maar ik wil het nog wel eens noemen ;). Het is zo rond de ? 1000 tot maximaal ? 1100 met alles erop en eraan beeldscherm, toetsenbord, muis, speakers, OS, assemblage etc.
Maar Bj farmore heeft denk ik wel gelijk: En als er DX10 echt een standaard word en veel gebruikt word voor spellen dan is de 8600GT alweer bijna verouderd en dan kun je die spellen al lang zo mooi niet meer spelen. Dan is dat alweer een lowbudget videokaart of slechter dus kun je niet zo goed DX9 pakken.
Maar goed welke nVidia kaart zou je me dan aanbevelen als fan? De 7600 GT?
PS: Weet iemand nog een lekker moederbord bij de configuratie uit mijn bovestaande bericht?