Als ik nu een nieuwe videokaart zou aanschaffen zou het denk ik een 7600GT zijn, die is volgens mij nog wel wat goedkoper dan een 8600GT. En de dan misschien zoiets als een XFX en dan de XXX editie. Dan is nog wat overgeclockt. En als je nog wat meer geld over hebt kun je kijken naar een 7950GT en natuurlijk blijft de ATI 1950 pro er ook nog(blijft goede prijs/prestatie verhouding;):P) maar dat is geen nvidia.
Als moederbord zijn deze 2 wel leuk: MSI K9N SLI-2F MSI K9N Ultra-2F
Het verschil tussen die 2 is volgens mij vooral de SLI, dus voor als je later nog te kort komt zou je ooit nog een extra videokaart in kunnen stoppen.
16 juli 2007 22:51
gerbenkwakkel
Als je nu nog een ander mobo wil zal ik toch een nemen met een p35 chipset;) die is over een paar jaar weer makkelijk upgradebaar i.v.m. het zicht op de nieuwe penryn;)
16 juli 2007 22:54
louwrens
oh sorry, ik dacht dat je alleen een nieuwe graka nodig had.
geen heel nieuw systeem:P
16 juli 2007 22:59
leviathan
Als je HALO 2 wilt gaan spelen moet je niet een kaart pakken zonder DX10 ondersteuning...
16 juli 2007 23:04
bill
@ Bj farmore voor die 2 euro neem ik wel de SLI misschien handig voor ooit in de toekomst. Alleen ondersteunt dat moederbord wel 2 GB geheugen op 800 MHz? Ik zal nog ff vergelijken met de 7600 GT en de 7950 GT
@ Gerbenkwakkel
Wat bedoel je met een p35 chipset en de nieuwe penryn?
@Leviathan
Hoezo Halo 2 is toch alleen maar Vista Only en kan wel met een DirectX9 kaart worden gespeeld of is er een andere reden?
16 juli 2007 23:13
leviathan
Oh eventjes verwart, het was vista only ja.
16 juli 2007 23:14
easyboarder
Hij is te draaien op XP (met omwegen) maar goed, de 8600GT is een heel stuk beter dan de 7600GT, dat wordt duidelijk als je alleen al kijkt naar het verschil in specs. Daarbij heeft de kaart hardware ondersteuning voor DX10. Nu niet meteen denken "wat heb ik er aan?" Waarom een oudere kaart kopen, als je voor een relatief lage prijs een fantastisch presterende kaart kunt krijgen MET DX10 ondersteuning? Halo 2 draait er beter op en het is nog eens mooier ook.
Easyboarder - Mijn advies / keuze
17 juli 2007 01:11
bj farmore
[quote=75777]
De moederborden ondersteunen gewoon 800 Mhz, dat had je gewoon even kunnen opzoeken op de site van MSI;).
En de P35-chipset is voor intel, maar aangezien jij voor AMD hebt gekozen is dat niet van toepassing.
Het verschil tussen de 7600GT en de 7950GT is dat de 7950GT natuurlijk sneller is maar daarbij ook duurder. Dus dan is het gewoon hoeveel geld heb jij nog over voor een videokaart.
Over wat Easyboarder zei:
Over de 8600GT volgens mij zijn de 7600GT en de 8600GT erg gewaagd aan elkaar. Als je de GTS nam dan weet je zeker dat die beter is dan de 7600GT. Maar wat ik me herriner van de benchmarks is dat de bij de ene test de 8600GT weer een beetje beter was en de andere keer 7600GT.
En waarom moet Halo er beter op lopen als ze gewaaagd zijn aan elkaar??.. Halo is nog gewoon DX9, en de videokaarten presteren ongeveer hetzelfde. En over dat DX10 had ik ook al eerder gezegd dat de videokaart dan alweer flink verouderd is als DX10 ingeburgerd is.
Wat misschien nog wel een voordeel van de 8600GT is dat die hardwarematig kan decoderen en encoden, dan heb je daarbij minder last van CPU gebruik. Maar ligt er aan of jij daar ook iets aanhebt.
Dit is hoe ik erover denk. Ik wil maar zeggen dat het voor DX10 dus niet hoeft te doen
17 juli 2007 11:45
bill
En als ik nou bijv. (ik noem ff een zware game) Oblivion zou willen spelen werkt dat dan wel lekker met de 8600 GT(S)?
17 juli 2007 16:39
louwrens
alles op high?
ik denk het wel, mss iets zwaarder cpu?