ik heb vanmorgen (geprobeert) m'n CPU te overclocken, maar na de 2e keer, heb ik 'm opgeslagen en toen weer opnieuw opgestart, maar toen vond m'n beeldscherm niks meer, en m'n pc piepte de heletijd, weet iemand een oplossing!?
alsjeblieft?!
08 juli 2007 14:14
louwrens
BIOS resetten
haal het batterijtje euit en wacht 30seconden en plaats m er weer in
08 juli 2007 14:15
blacksorcerer
en als je batterij eruit heb, ook ff CMOS reset doen, kijk in je mobo-boekje hoe dat moet.
Dat had je eigenlijk allang moeten doen, want blijkbaar weet je nog niet echt wat overklokken inhoudt. Dat is namelijk niet alleen wat rekenen en spelen met nummertjes in de bios, maar ook de gevaren kennen, en weten wat stabiliteit is en hoe je dat test ;)
08 juli 2007 14:45
luccey
ik zal het proberen!
(ik heb nog nooit alleen in m'n computerkast gezeten, dus wacht ik tot mijn paa terug is van het werk ;))
EDIT: als ik de stekker van de pc eruit haal, reset de bios zich dan ook? ik heb dat namelijk al een paar keer gedaan
08 juli 2007 16:22
Account verwijderd
Nee daarvoor is dat batterijtje, dat het bios nog een beetje stroom heeft als de pc uit is..
08 juli 2007 17:02
luccey
okee, bedankt ;)
08 juli 2007 17:09
sjz
Niet zo slim Luccey, dit had nog slechter kunnen aflopen hoor. :| Volgende keer voldoende documentatie lezen, er is echt erg veel te lezen over overclocken.
Ik denk dat je nog geluk hebt.Het zal in jouw geval nog wel in orde komen.
Een gouden regel, je mag nooit teveel willen, wees tevreden met hetgeen je al hebt. Want overclocken heeft zijn risico's hoor. :s
Overigens, de tips die hier geschreven zijn, zeker toepassen. Dan zal het normaal wel in orde zijn.
Houd er wel rekening mee dat na het resetten van de CMOS je de BIOS terug opnieuw moet instellen.
08 juli 2007 17:27
gerbenkwakkel
Luccey als je het niet weet doe het dan NIET!
Bedenk wel eerst dit,
Je garantie gaat eraf,
Weet wat FSB is,
Weet wat Multiplier is,
Weet wat vCore is,
Weet wat Divider is,
Weet wat bottleneck is,
En ga zomaar door,
Als je niet weet wat dat allemaal is doe het dan niet,
Wil je het toch doen neem dan eens een kijkje op Hardware.info;)
08 juli 2007 20:03
danox!
Ik durf niet aan mijn pc te zitten overclocken :P.
08 juli 2007 20:04
sjz
[quote=74331]
Dan behoor jij tot de groep die tenminste veilig met zijn pc omgaat. :P
EDIT:Alhoewel, overclocken kan ook erg veilig zijn, zolang je W??T wat je doet.