Nou, ik heb weer even wat om uit te proberen.
De resolutie die deze Acer moet hebben kan mijn videokaart niet aan, dus helaas.
Ik heb ook al de drivers van ATI gebruikt en geinstalleerd alszijnde XP SP2 maar dit bleek ook niet te werken.
Ik zal zo direct eens even proberen om de Omega-drivers te installeren, wie weet
Jullie horen hier nog van.
04 mei 2007 19:57
corvandegroppel
Ik heb ook mn computer aangesloten op een breedbeeldscherm (een tv) en dat kost de computer wat meer moeite dus het zal wel liggen aan de videokaart.
04 mei 2007 20:09
erwin_w
Nou, ik heb de drivers van Omega geinstalleerd en als Windows XP SP2 anders lukte het niet.
Nu kan ik de resolutie wel aanpassen naar de ge?iste 1400x900 en heb nu zeer scherpe letters op het beeld, was voorheen ietsie wazig.
Helaas heb ik nog wel het probleem van het haperen, wel iets minder, maar dat zal zeker aan de 128Mb videokaart liggen.
Wil toch gaan kijken naar een videokaart van 256Mb.
Roy92, bedankt voor je aanbod dat je misschien iets weet over die videokaart maar zag op google dat deze ook 128Mb heeft en daarzit hem het probleem in volgens mij.
04 mei 2007 21:51
louwrens
zet de aantal Herzt een op 60Hz
04 mei 2007 22:20
erwin_w
Had ik al geprobeerd, ik heb de 60, 75 en 85Hz getest, helaas geen resultaat maar toch bedankt voor je optie.
04 mei 2007 22:30
louwrens
heb je dat vakje: 'Modi verbergen die het beeldscherm niet kan weergeven' aan?
screenie:
[img]http://81.207.233.146/louwrens/kiek.jpg[/img]
Die moet je wel aanhebben, doe je een een te hoge Hz dan gaat je Beeldscherm stuk:p
04 mei 2007 23:22
erwin_w
Nou, ook dat had ik al geprobeerd.
Ik heb nu een andere oplossing geprobeerd en wel dit:
De ATi videokaart eruit gehaald en de monitor nu aangesloten op de on-board videokaart (Intel(R)828656 Graphicc Controller (Microsoft Corparation-XD).
Het scrollen gaat nu zonder haperingen en nu alleen even de correcte drivers zoeken op de website van GigaByte, kijken of ik daarmee de goede resolutie kan krijgen (1400x900), ik krijg nu alleen 1400x1050 dan zijn de icoontjes ovaal.
Ik laat het jullie wederom weten als er vooruitgang is gekomen.
05 mei 2007 08:59
roy92
Ik adviseer je om even op de site van Intel te kijken;)
05 mei 2007 09:12
erwin_w
yep, ik was al aan het kijken daar, eens zien of ze wat in de aanbieding hebben voor mij.
Edit: getracht de laatste drivers te installeren van Intel, de laatste bleken al op mijn systeem te staan.
Kan nu alleen niet de resolutie instellen van 1400x900 voor dit scherm, het is allemaal wat zeg.
Maar het scrollen gaat nu wel goed, alleen wat wazige letters.
05 mei 2007 09:16
louwrens
Unistall de drivers eens en dan opnieuw opstarten dan zegt windows dat ie hardware heeft gevonden die annuleren en met Windows Update naar drivers zoeken